|
Sida 3 av 8
|
|
|---|---|
|
Jag håller med om att det är märkligt att folk vill vara med i ett program som lyxfällan. Men, jag måste också säga att jämfört med många andra program som TV3, Kanal 5, 6 mfl sänder så undrar jag om det kanske faktiskt gör lite nytta också. Uppenbarligen är det så att det finns människor som inte har någon som helst koll på hur man sköter sin ekonomi. Som inte lärt sig av vare sig föräldrar, i skolan eller någon annanstans. Bara det faktum att det finns människor som tar SMS-lån är ett tragiskt bevis på det. OM det nu är så att ett program som Lyxfällan kan inspirera eller lära en och annan där ute att det inte behöver så otroligt svårt att tex sätta upp en budget är väl det alla tiders. Det blir ju nästan lite folkbildning av det hela. Att det sedan görs underhållning av det hela ser jag inga problem med. Det är ju en förutsättning för att folk ska vilja titta. |
|
|
Undrar om det inte som med så mycket annat är lite trendigt att få fläka ut sig i TV för hela riket? F-n, så gott som alla program som egenproduceras eller köps in bygger ju snart på förnedringsprincipen, annar avviker man ju... Vissa innehåller ju oerhört dåliga "skådespelare" som närmast läser innantill på kommando, nästan så att manuskripten syns i bild ibland, kolla på "Sveriges sämsta bilförare" t.ex. Snacka om att göra bort sig frivilligt och på kommando.. men vad gör man inte för att visa upp sig på bästa sändningstid? I morgon börjar visst Robinson. Förnedring? Jepp, you bet! FP |
|
|
Måste ändå poängtera att jag tycker att det är bara är roligt att köra ett bilmärke som engegerar folk såpass mycket. Man har alltid något att något att disskutera med grannar, jobbarkompisar och helt främmande människor. Även om jag kör något äldra bilar blir jag ändå betarkad som antingen rik, kriminell och det senaste ruinerad. Bmw, alltid lika aktuell! mvh Daniel Länk Progress through pain |
|
| Europa Meister: Hahaha =) Där satt den... | |
|
Tycker att det kunde vara en ny bra slogan att ha på nummerskykten. Den bästa hittills är ju annars BMW egen: BMW. När du älskar att köra. Men som Europa Meister nu kommit på: BMW Alltid lika aktuell. Fasen man kanske skulle trycka upp en sån och byta :-) Niklas Fransosen |
|
|
Alla dessa reality program har bara för avsikt att utmåla stackars medborgare till idiot för dom blir så folkliga och många kan känna igen sig i problematiken (inte bara hysteriska fruntimmer och galen ekonomi). All reklam är bra reklam och att vara idiot på tv samtidigt som man justerar sina omkostnader är ju inget dåligt upplägg. Den stora frågan är väl om det är vi som tittar på dylika program som kanske borde undersökas...? Det är väl ingen hemlighet att det finns manus till det mesta från "spontana" Parlamentet och Så ska det låta till Robinson, som detaljerna hålls hemliga tills ingen längre bryr sig om vad som egentligen hände. Jag undrar för övrigt hur det står till med flickvännen och hur pass insatt i ekonomi hon är... The way we see the problem is the problem. |
|
|
Var hittar man sådana flickvänner ? Är min fråga =)... Solvalla tydligen! |
|
| Om killen och tjejen hade sålt sina Canada Goose jackor istället , så hade dom kanske kunnat behålla sin bil:) | |
|
På tal om Lyxfällans trovärdighet så kan tilläggas från ett tidigare avsnitt där personen ifråga la ut 3000:-/månaden på snus !!!!????? Jag själv snusar sedan....ja faan va tiden går...några år är det hehe Men 3000:- ? Eftersom personen ifråga är storkonsument ;) så köper denne säkert en rulle = 10st åt gången då detta är förmånligare för låt säga 400:-/st ( 40:-/dosan ) Jag förbrukar ca 1 dosa/dagen = 30/31 i månaden. 365 st / år alltså a´40:- Detta ger 14600:-/år = 1217:-/ månaden. Jag är storförbrukare som säkert de flesta snusare här på forumet kan intyga. Denne person i Lyxfällan då...? Vilket skämt, ock som tidigare inlägg intygat om lyxfällans trovärdighet är ett skämt kan jag bara sälla mej till den skaran :) |
|
|
Tre dosor snus om dagen är väl trovärdig :-/ Man ska nog inte missta Lyxfällan för någon slagskonsumentupplysning för matematik är det inte särskilt bra på. 320 exemplet och snusräkningen är ju bara två exempel på det. Tyvärr hör Lyxfällan nog till kategorin underhållning/sensationsjournalistik. ______________________________ //Lövet |
|
|
Nä, var är Sverker Olofsson när man behöver honom?! |
|
Gemini__ |
Alex: Men om han, som han påstod, verkligen snusade upp till tre dosor/dag så stämmer det ju med ca 3000 kr/mån. Man fick ju den uppfattningen att det var rätt illa ställt vad gäller konsumtion av snus. Att du "endast" klarar en dosa per dag, trots att du utnämner dig till storkonsument har väl inget med saken att göra. =) Finns många som missbrukar snus, se här bara: Länk |
|
Gemini__ Hahaha underbart forum det här :) Ja får backa på tidigare inlägg,trodde det var omöjligt att förbruka den kvantiteten av snus, men si tji fick man ;) Kan bara konstatera till den länken du infogade att vedebörande inte bara har ett he...te med det ekonomiska utan även med snusandet ;) |
|
|
Har för mig att killen i Lyxfällen sa att en dosa räcker till 3 prillor...Antingen har han väldigt stor överläpp eller så spiller han en j-a massa när prillan ska packas? ___ //Ulf |
|
Gemini__ |
Alex: Haha, ja fy f*n. Tre dosor per dag är helt sjukt. =) |
|
Om jag inte minns helt fel rökte väl Harry Schein typ 60 cigg om dagen, det är ju rätt svettigt det med om det tar ungefär 2 minuter att röka en... Förhoppningsvis har man ett jobb eller iaf ett liv mellan ciggen. The way we see the problem is the problem. |
|
|
Fan vad jag tyckte synd om killen med 320 touringen. Typiskt en sådan där lite godtrogen kille som folk i bilbranchen passar på att blåsa till max. Jag blev nästan illamående när jag tittade... Han hade haft lite problem med bilen innan programmet också. Bakaxeln hade rasat var det inte det? Tror han hade betalt 25-30' för det jobbet om jag inte minns fel. (Det var ett par veckor sedan ju). Om han hade känt en schysst mekaniker hade han säkert kunnat fixa det för runt 10' eller under det. Att han sedan i princip blir bestulen på bilen i utbyte mot en kuk-atos och 5' var ju bara pricken över i. För fan, för en hemmamek med svetskunskaper och lite tålamod kostar det i princip inget att laga en sådan skada som fanns på bakaxelinfästningen på den e46:an. Jag känner mekaniker som skulle fixat det där för ett par tusen. Han fick i princip 20' för en bil som säkert skulle gå att sälja för minst 40' kanske 50' till en hemmafixare även med de kända problemen. (Ytlig bedömning - jag vet ej skicket i övrigt på bilen) Sen att han hade andra problem som tex. med böterna kan man ju inte skylla på någon annan än han själv. Man jag ruttnar direkt på de här lurendrejarna som ska komma och snikbaila ut folk i lyxfällan som behöver cash. En komplett hembioanläggning mm. såldes i ett annat program till kraftigt underpris till någon liknanade skojare. Tror jag såg något program där någon vägrade acceptera liknande skambud på någon egendom, och satte ut egen annons och fick betydligt bättre betalt redan samma dag/dagen efter. |
|
|
Jens, det är väl så det brukar vara med ekonomer inom organisationer. Är man inte lite expert på sakerna i fråga, utan bara har pengarna i sikte så slutar det oftast illa. Det är ju tyvärr klart så att verkstäder och företag våldtar tv programmets deltagare när de vet att de med fullmakten godtar i princip vilken sörja de än får in. Maken på oseriöst program får man väl leta efter, men som sagt. Jag tror och hoppas på att TV3 rubricerar det som "Underhållning"... Och då gott folk, kommer man undan med i princip ALLT. Att det blir på deltagarnas bekostnad är väl dock lite synd, de verkar dock må bättre i slutändan trots allt. |
|
| Ett riktigt fejkprogram, i dagens avsnitt var det en bilfirma som köpte deltagarens BMW 523 -99 för 100 000 kr. | |
| Så för en gångs skull blev deltagaren inte blåst!? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.