|
|
|
|---|---|
|
Hej ! Var kan jag köpa ett takräcke till en E34 Kombi ? Hur ser dom ut ? Tack för snabb hjälp Mvh | |
| Thule fotsats 369 + rör 761; finns hos din bildelsbodega fäster i "dropplisten" | |
|
Jag har läst på forum att "vanliga" för droplist funkar ! ?? |
|
| Nja då heter foten 951 hos Thule för "vanlig" dropplist, den till E34an är samma grund prnicip men ser lite annorlunda ut ( smalare vill jag minas) | |
| Annars har ju din lokala BMW återförsäljare så att dem kan ta hem, men det är ju bara vad jag hört. | |
|
Köpte thule 369 fotsats idag till min e34 touring. På förpackningen står det att den ska passa 525, 91-06. Inte fan passade den. De främre skåran där foten ska sitta är för kort. Vad beror nu detta på? |
|
|
Slog en signal till bmw här i sth och det de har förstås fotsats som passar min touring, men den kostar 1500. Vad värre är är att jag förmodligen måste borra nya hål i min thule-box eftersom bmw-s original-rör är bredare än standard-rören. Tröttsamt!!! Egentligen skulle jag vilja kolla om någon annan thulesats passar de främre fästena (som alltså inte passar för thule fotsatsen 569). Men det är ett långskott... Nån som sitter inne med lösning? Bråttom är det också. ska till fjällen på lördag morgon. |
|
|
Jo, jag är nästan hundra säker. Jag vet inte hur det ser ut på en e39, men e34 är den främre slitsen kort, bara 10-15 cm lång. Fästet till thules 569-sats är säkert 20 cm lång. |
|
|
Ursäkta om jag diskuterar med min själv här, men det slog mig nu att jag kanske kan såga av en bit av thules 569-fäste. Det kan ju faktiskt kunna funka och skulle var den billigaste lösningen dessutom. hmm... |
|
|
tja man kan ju alltid köpa feltema räcken som man kastar efter 5-10 ggr och efter ha kasserat en 5-6 par eller gett bort eller vad man nu har gjort. inser man att det hade blivit billigare i tid och $$ att köpa orginal/thule. Men som sagt biltema räcken funkar på E34 /Ian |
|
| Om du köpt fotsats 569 har du köpt fel, för enligt Thule's köphjälp ska du ha fotsats 369. | |
|
Jag använder fortfarande ett 20 år gammalt låsbart Thule köpt till en ny 520 från början. Fungerar fortfarande perfekt, mycket kraftigt. Körde par hundra kilo träbjälkar får något år sedan, inga problem. Körde dock ytterst sansat och relativt kort sträcka. ;) Kort sagt, är Thule lika bra som förr är det verkligen att rekommendera. Ser ut som nytt efter 20 år. |
|
|
Skrev förstås fel i hastigheten, 369, är den jag fotsats jag köpte. Nu har jag kapat några cm på de främre fötterna. Passar som handsken. Och nu är takboxen på plats, Thule den också! ;) |
|
|
Köp thule eller Jetbag. Jetbag är samma sak, om det nu fortfarande går att få tag på. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.