|
|
|
|---|---|
|
Hej... håller på att bli tokig... Vad ska man välja ESS 550 kit. Max hp 495 Pris: 83.000kr HPF Stage 2. Max hp 443 (+Metanol 581) Pris: 157.000kr Priser är efter dagens dollarkurs. Finns det för och nackdelar? hjälp mig att välja.. | |
|
du får ju mer effekt för pengarna när det gäller ESS . samt bättre körbarhet på bana . Tycker HPF är för snor dyrt för den effekten |
|
|
Ett lätt val tycker jag om du inte är rädd för effekten och vill att det ska kosta mycket ;-) Jag kör själv med ess och kan bara rekomendera det |
|
|
Herregud vilka dyra hästkrafter! ; ) Du har ju råd att byta bil för de pengarna. |
|
|
Och vad tycker du att jag ska byta till? Eller har du något billigare alternativ? |
|
| Köt själv med ESS och har hittils inget negativt att anmärka om det, så jag kan rekomendera ESS. | |
|
ESS är ju halva priset och dessutom en lokal leverantör med mycket gott rykte. No contest i mina ögon.. Vill man ha mer hk så kan de säkert hjälpa till med det också. //amullo "No no, the speed was fine, it was the corner that was too tight" |
|
| idioti!! bygg själv med turbo och ett nira eller dyligt,,,,fungerar hur bra som helst,,,och så kanske du lär dig något om bilar på vägen ,,om du nu är novis... | |
| varför bygga själv om man har pengar o låta andra göra det och få det proffs gjort , istället för att man är osäker och får vissa saker halvdana | |
|
Hvis jeg skulle have tunet en m3 havde jeg helt klart valgt G-POWER Supercharger system SK III - plus 217 hp. Husk dette er kun kompressor med intercooler og effekten er allerede 550 hk!!! Så tänk engang hvad man man mere kan få ud af det ved at skifte til bananmanifold, sportknaster, komplett eisenmann udstötningsystem, re-programmering av computer, osv. Så skulle du gerne väre super-körende for ca. 100.000 kr.... Husk at TURBO ikke altid er en BMW's beste kompiss... Men hvis du insistere på turbo metoden, så kan du inte göre det för 80.000 kr (det vil ikke väre verdens beste kvalitet), du måste ofre et sted mellem 3-400.000kr for det er en M3 ikke en alm. E46! God fornöjelse.... David M. Celik Endnu 1 BMW älsker <3 |
|
|
hej..jag har både turbo och kompressorbilar... även om du får mera hästar med turbo satsen så är jag säker på att om du fick möjligheten att testa en vecka med varje så skulle du välja kompressor.. mera körbarhet,bilen svarar direkt utan fördröjning som med turbo.. Mkt roligare vid race på gatan,,lättare att drifta med kontroll mm.. ok..jag är ingen expert men har lekt i många år..bygger själv nu bort turbo till förmån till kompressor.. Stefan.. Race to the last drop! |
|
|
Nescobar har anlitat G-Power: Länk |
|
|
Har boka tid med ESS nu och de vart cfr550, Mitten av maj fick jag tiden :P lägger in en filmsnutt när allt är klart :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.