|
|
|
|---|---|
|
Fick vårkänslor och beslöt att byta till sommardäcken, det gick ju bra fram till sista hjulet. Där gick adaptern sönder när jag skulle lossa dem. Vet inte ens vilket märke det är på låsbultarna... :-( Hur f-n ska jag få bort dem nu då? Det är bultar med en metallring runt som roterar om man försöker smälla på en hylsa, så det funkar inte. Har försökt knäcka ringen med hammare och mejsel, men den fan är tok-härdad och får inte ens märken. Ngn som känner till bulten? kanske är bmw original? Det är som en "blomma" som skall föras in i bulten, och roterande ring. Hjäälp... Nu har bilen 3 sommar däck och ett vinterdäck, alla låsta. /Christofer | |
|
Originalnyckeln ser ut som en blomma i ena änden och har sex kanter i den andra så kolla med BMW. If it works, don't fix it. |
|
|
japp precis så såg den jag hade ut, nu saknar den dock blomman inuti... ska åka förbi danderyd imorgon och kolla med dem. Tack på förhand. /Christofer |
|
|
Var det en sån här? Länk Vad jag vet så snurrar inte BMWs låsbultars yttre. |
|
|
nej, svartoxiderade och det som snurrar är bara en ring runt, /Christofer |
|
|
Löst sig! Svängde förbi bmw idag och det var originalgrejer. De hade en sats med alla typer. (Master key set). Provade fram vilken som var rätt och beställde en. 249kr. De var lite motvilliga till att låsa mig lossa bulten men efter lite övertalning så drog vi loss den på vinterdäcket. övriga kan jag ju vänta med till jag fått min egen hylsa. Skönt! Tack för hjälpen med identifieringen, S&S. |
|
|
Alltid kul att kunna hjälpa :) If it works, don't fix it. |
|
|
suck.. upptäckte ytterligare en miss när jag monterade sista hjulet idag. hade monterat höger framhjul bak och fick nu sätta bakhjulet fram tills jag får min "nyckel". Ser lite miffo ut med 245 fram och 225 bak... och på ena sidan. /Christofer |
|
| Tar det inte i vid fullt rattutslag om du har 245 fram? | |
|
nej, har inte märkt ngt ännu iaf. Har inte testat fullt tror jag. Ja ja det funkar tills på måndag. /Christofer |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.