|
|
|
|---|---|
|
Hej. Tänkte att jag skulle sänka min Z3 M Roadster nu till våren, någon som har bra tips på var man hittar bra grejer? Främst handlar det bara om sänkning med fjädrar... Kanske någon som vet bra bra märken/säljare. Någon som to.m. har erfarenhet hur bra det blir med sport fjädrar på Z3 M Road. Man vill ju ha skärmkanten så nära hjulet som möjligt, lite snyggare så när man har 19" på. Tack för svar. RearWheelDrive4Ever | |
|
jag sänkte förra året med gula Koni stötdämpare och H&R sportfjädrar... Både snyggt och bra resultat! Provade först med originaldämparna men blev både för högt och sämre körbart resultat. Höjden pga trycket i originalstötdämparna... Åkte dessutom på att köpa assymetriska bussningar från K-Mac för att inte däckskontot skulle skjuta i höjden. Detta på grund av Z3:ans icke justerbara cambervinklar bak... All in all, väldigt nöjd, både med utseende (lagom sänkt) och bättre körbarhet :-) Christian |
|
|
Zig, Hur mkt sänkte du bilen? Jag sänkte 30 mm med H&R sänkningssats - sjukt missnöjd i början pga. att bilen fortfarande var för hög, men efter några veckor blev jag helt plötsligt jättenöjd i.o.m att fjädrarna då hade hunnit att "sätta sig"... Nästa steg blir nog än dock coilovers... |
|
|
Har för mig att slutresultatet blev någonstans runt 30mm... Men som sagt, innan byte av dämpare var det alldeles för högt :-) Tycker mig också märka att det blev riktigt bra först när allting "satt sig"! Mycket nöjd: bättre väghållning, snyggare bil och skulle inte vilja ha den lägre, alldeles för många fartbulor för det! Christian |
|
| Jag fick HR fjädrar och Bilstein dämpare förra året blev mkt nöjd kolla med dessa killar de fixade min bil. Länk | |
|
Carpenter, När jag, förra året, skulle ta hem H&R-fjädrar, ringde jag ifrågavarande bolag. De använde då dig, det måste det ha varit, som referens. =) Angående dämpare så hade du väl dämpare från Bilstein tidigare? |
|
| Det var säkert jag! jag handlade grejjer av dem och de monterade bytte samtliga fjädrar och bakdämpare till bilstein (framdämparna var bra av ngn anledning var bakdämparna dåliga??) de var de redan när jag köpte bilen vet dock inte varför. Husom så blev jag mkt nöjd med prylarna/grabbarna/pris och jobbet, Kommer låta dom fixa fler grejjer om de har tid. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.