AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
653

byte bakfjädrar 735iAl

Visa användare
404
micke.l
745 iA -02
har en 735 -89 har varit med nivå. en gång i tiden men sitter det vanliga dämpare på ,har haft den ett par år nu,men nu säckar den ihop mer o mer
prona att sätta dit gummiklossar i dag men det gav ca 1cm,det skilger 6cm mellan bak o fram.. frågan är ! vilka fjädrar o kommer man åt övre fästet via baksätet ?
Tack på förhand
Visa användare
404
micke.l
745 iA -02
Är det ingen på dettta forum som vet nått om det här ???

wa
2.348
wadel
E39 520i 1998
E38 728ia 1998
E36 316i 1993
Du tar mycket riktigt bort baksätet och "hatthyllan" , och så när du på ett enkelt sätt fjäderbenstornen därifrån.
Sitter gummimössor över tornen men de är väldigt lätta att ta bort med handkraft , sedan är det om jag inte minns fel 3st muttrar av storlek 13mm som tornen sitter fastskruvade i.

Det tar en stund att byta eftersom baksätet skall bort men särskilt svårt är det ju inte.
Jag rekomenderar ABSOLUT fjädrar från BMW eftersom de har rätt fjäder till din bil efter chassienumret och i värsta fall har de fjädertabeller som går efter vikt och den extrautrustning just din bil har.
Då får du rätt höjd på bilen , köper du från någon annan är det helt åt helsike fel , tex. har fabrikatet Kilen endast 3st "allroundfjädrar" till E32 som skall passa alla E32 , detta är naturligtvis rent skitprat och i princip bedrägligt att sälja dylik dynga.
har du då en 730 blir bilen för hög och har du en 750ial blir den för låg , i samtliga fall får du dålig väghållning och dålig hållbarhet på köpet.

Jag gjorde själv den missen till en 730 jag hade , .......man lär av misstagen... när snålheten bedrar visheten....

BMW har minst 20 st olika fjädrar till E32.

"Att ge en vägsnigel fingret är som att kasta pärlor till svinen"
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.