AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.162

ryckig gång efter lambdasondbyte?

hej
jag bytte lambdasonden för ett par dagar sedan till en bosch universal på min 325 e36. När jag starta bilen efteråt gick den hackigt och ryckigt, då skarvade på den gamla igen för att se om den blev bättre, men problemet var kvar. Jag skruvade inte med något annat vid bytet och bilen gick perfekt innan förutom lite orolig tomgång ibland när den var varm (därav lambdasondbyte). bilen går bra vid lite högre hasigheter på jämn gas men så fort man trycker lite på gasen rycker det. Jag har provat "nolla" styrboxen genom att lyfta en av polerna till batteriet. Jag har även funderat på om det kan vara nån spricka i grenröret som uppkommit när jag skruvade loss den gamla lambdasonden då den satt hårt som fan, dock har jag inte kollat det.
Kan det vara felet eller finns det nått annat som kan ha blivit fel vid bytet.
mvh viktor
Ki
123
Kimze
E61 525i -05
Har bytt lamda på min polares 325a till en universal från bosch.
Gick sämre än tidigare, var bara att vandra ner till bmw och inhandla en original.
jo jag får nog ta och göra det, jävligt surt då universalskiten kosta typ 1300 spänn. hacka din polares 325a med vid belastning då? eller hur gick den sämre?
Ki
123
Kimze
E61 525i -05
Den hostade till på tomgång, när man varva upp den börja den blöddra för att släppa och sedan blöddra igen
Visa användare
ProPro-medlem
212
Matsh
330e touring 2025
BMW CS #7169
Jag bytte Lambda på min 320 -06,a för något år sedan, 287 kr + moms
Det gick på garantin, men jag såg priset på servicekopian.

Orginalprylar kan vara billigare än man tror.

\Mats
det var säkert bara arbetet som kostade 287kr eftersom en orginal lambda till min kostar ca. 1800kr, vilket jag skulle köpt om jag inte hade haft ett annat ärende in på ad-center och köpte denna samtidigt.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.