|
|
|
|---|---|
325Ci |
Så då va de dax att min bil skulle bli utsatt.. någon har försökt komma in i bilen genom att slå in en skruvmejsel i låset. Visserligen utan att lyckas men nu får man ju en självriskt på 1800:- att betala.. pengar man kunde haft till annat skoj.. men vad gör man?? Har varit i kontakt med polisen där jag har fått ett ärende nummer... ska jag ringa försäkringsblohet nu och hänvisa till detta numret eller?? nån som vet?? mvh Daniel |
|
vet inte hur mycket som är pajat. Men om det är bara låset, kanske du kan köpa ett beggat på skroten, fast då får du en annan nyckel. Litet pyssel att byta, men fullt möjligt. Ang försäkringsbolaget, ring dit så skickar dom antagligen en blankett för skadeanmälan. Kan kan göras via nätet också, kolla det! Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta! |
|
-:BeeMWe:- |
Fan vad drygt. |
325Ci |
jo..men en låscylinder på bmw kostade 234:- men arbetet gick på över 2000:- då man måste koda om nycklar o så.. genom försäkringsbolaget så kommer jag undan med 1800:- i självrisk. Har Orginal BMW-larm i bilen. Slipper man inte självrisken då?? eller?? nån som vet? mvh Daniel |
|
Länsförsäkringar godkänner BMW-larmet, hur det är med andra vet jag inte. Om det är godkänt skall du slippa självrisken för inbrott, stöld och inbrottsförsök. Min bror fick radioantennen och navkapslarna på vinterhjulen stulna och han fick ersättning (försäkrad hos LF) för dessa prylar utan självrisk pga BMW-larmet. :o) Jag råkade själv ut för samma sak som dig på min förra bil :o( och betalade ingen självrisk, jag hade Defa-larm. :o) Mvh |
|
|
325Ci: Jag har Länsförsäkringar, har du godkänt larm, så slipper du självrisken, tråkigt med din bil. //Palle |
|
|
Bara en fråga angående larm: Är alla DEFA larm godkända? Jag har ett ganska gammalt larm från dem, fjärrstyrt. Hur vet man om larmet är godkänt? önskar köpa sido- och bakkjol till E30 83-87 |
|
|
Fördjävligt! Man får inte ha något i fred längre. Sverige måste någ vara det landet i Europa som man ser lättast på stölder. Ett bilinbrott bryr sig folk nästan inte om längre, brottslingarna får inget straff, de blir bara förhörda och får sedan gå. Det bästa är nog om man kommer på tjuven själv, men då är det väl stor risk att man blir insydd själv. |
|
|
Jo riktigt vekt är det, denna lättsamhet för brott i Sverige gör detta land till tjyvarnas paradis...de kommer undan med en varning... som du säger J.L, skulle man komma på en irriterande sak så med en skruvmejsel i låset så är chasen stor att man kommer åka dit själv...antagligen för att kört upp en mejsel i baken på nollan...men men undrar om det inte skulle vara värt det :) |
|
|
325Ci, jag lider med dig, vet hur det känns, man blir så jä*** arg!!! Johan535, tänk att få köra upp en riktig stor mejsel där ryggen byter namn, hade varit väl värt ett besök hos fabror blå. Vad skall idioten säga? " Jag försökte bara sno killens stereo när han kom och tryckte upp en jättestor skruvmejsel i min rumpa." Lär ju bli ganska pinsamt för honom i rätten, he he. Ett basebollträ med 7" spikar genom, hade suttit fint i pannbenet på en sånt pucko. Ursäkta, men jag blir så irriterad på folk som inte kan låta andras saker vara ifred. Fredrik M - Z3 2.8 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.