AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
721

530 dA Touring M - Sport II E39

Årsmodell 2004 körd 20 000 mil i Finland, ej import. För att kolla in bilen på plats måste jag köra 3 timmar så jag undrar om det är värt besöket då den är "Bmw" servad endast de 7000 första milen. Den andra ägaren har inte följt Ins 1 och Ins 2 programmet, däremot har han bytt regelbundet olja o fixatdet som gått sönder på en lokal verkstad. Kollade upp denna verkstad o milen o oljebytena stämmer.
Men tex när bränsle och motorns luftfilter senast är bytta vet ingen... Dessa borde väl bytas i Insection 2 som aldrig gjorts.

Go or no go de e frågan? Turbon kan säkert ta illa upp om luftfiltret är dåligt...? Hur är det med dieselpumpen etc? Vad skulle ni göra?
He
3.464
Hewi
530iM-00 Immolarot II
118D-08 Karmosinröd
Har verkstaden inte dokumenterat vad de har gjort på bilen utöver byte av oljan? Isåfall skulle jag vilja säga att bilen bör ha rejält bra pris på för att jag skulle åka och titta på den , seriösa verkstäder brukar följa tillverkarens rekomendationer när det gäller service men det verkar inte denna gjort , kan ju också bero på att ägaren sagt till om att de endast skall byta olja och inget annat iofs men då betyder det att han velat hålla service och underhåll på ett minimum vilket heller inte låter så bra!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.