|
|
|
|---|---|
|
Hej. Undrar om fler än jag har/haft problem med oljud från ventillyftarna? Det är ett starkt tickande ljud. Var in till BMW och de skulle ¨lufta¨dem ?? Om inte det hjälpte var man tvungen att byta toppen. Detta är på en 325i-06 alltså en 6 cylindrig motor som inte gått mer än 2.200 mil. De sa att det inte var ngn större fara utan jag kunde köra med det? Vid kontollen tvekade de inte om vad det var som var fel så detta borde vara något som drabbat andra också. Tacksam för synpunkter och svar från er som drabbats av samma eller liknande problem. | |
|
har hör det där förut vad kör du på för olja |
|
| Hej. Jag lämmnar alltid in bilen till BMW (Novation) för service mm så jag räknar med att det är det de rekomenderar, Castrol?? Datorn i bilen indikerar inga fel, normal oljenivå osv. | |
|
ok då borde dom fyllt med rätt olja annars när bilarna börjar bli några år så börjar man byta olja själv och man köper någon annan olja då har jag varit med att dom tickar lite men det tickar så lite att en normal icke bilkänare tänker på det men då har det gåt till sig när man byter til bmw olja kolla på ditt kvitto från någon cervice och se vad det är för olja dom satt in iden även verkstäder slarvar i bland |
|
|
Länk Länk Mvh |
|
|
TACK!! Jättebra info!! Mvh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.