AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.400

Imma i strålkastare E91

Visa användare
1.626
Hangaround
Audi V8 quattro -90
Ena strålkastaren fram på min E91:a har drabbats av svårartade improblem. Torkade ur den ordentligt härom helgen med hjälp av varmluft, men efter första tvätten var det återigen fukt i strålkastaren. Misstänker alltså att den är otät, huvudmisstänkt är väl skarven mellan "glas" och strålkastarhuset.
Som jag har förstått det är glaset limmat.

Nån som har lyckats täta om glaset? Kan ett litet avluftningshål i botten på strålkastarhuset fungera tro?

Ny strålkastare kostar runt 8000:-, så byter inte den utan att ha testat att åtgärda den befintliga.

Hej

Har haft liknande problem med min E46:a. Detta avhjälptes med hjälp av ny packning samt rengörning av luftningshål. Det är små gummislangar på mina lampinsatser borde vara konstruktionslösning på din bil. Kan byta plast"glaset" på min, så gissar att limmning av lampinsatsen borde inte ha gjorts på din.

Mvh Fredrik
Ni
1.573
NiKeMaN
Volvo V90cc D4 AWD Polestar 2020
BMW 118d 2008
Jag fick faktiskt samma problem på min E92a i februari efter att ha tagit ut den o tvättat den.... Återkommer det ivår nu så får det bli att kontakta BMW för ett första garantiåttagande.

///Niklas "NIKEMAN" Johansson
Visa användare
1.626
Hangaround
Audi V8 quattro -90
Den vägen är tyvärr redan testad, i mitt fall som goodwill då det handlar om en -06:a. Tyvärr var BMW inte lika intresserade som mig av en sådan lösning :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.