|
|
|
|---|---|
|
Jag håller på att montera en Westfalia avtagbar dragkrok på min E46 330iM touring. Nu är det ju så att jag behöver en lucka när dragkroken inte sitter på och den finns för 385 spänn. BMW säger sessutom att jag behöver hela den svarta panelen som är special för luckan medans jag har uppgifter på att det bara är att såga upp hål i min befintliga panel. Bilen är utrustad med M-aero paketet. Någon som har erfarenhet av vad man behöver. Panelen kostar 1500 så det finns ju en del pengar att spara. /Anders | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
På icke m-paketbilar så sågar man efter markering på insidan av stötfångaren bara upp för luckan, där det nu behövs beroende på vilket fabrikat på drag man monterar. Men på M paketet tex E39 så brukar det vara en hel panel att byta misstänker att det är samma på E46 ev. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
| Surt, även jag har fått en krok monterad och han sågade. Man får nog köpa panelen för att få det att stämma med luckan. | |
|
Du behöver byta hela panelen. Kostar ca 780:- till E39 med M-paket så det borde hamna på ung. lika på en E46. M V H Stephan |
|
| Du måste byta panelen för att för att kunna fästa locket. Den ny panelen har spår där locket glider in och låses längst in. | |
|
Sitter dom spåren verkligen i den svarta listen? Vad är det för spår som sitter i stötfångarkonstruktionen, se bild. www.kingdental.co.uk/anfa/BMW/img_5206.jpg www.kingdental.co.uk/anfa/BMW/img_5207.jpg /Anders |
|
|
Då skall jag delge er facit i frågan. När man beställer panelen så får man en panel med ett grovt utsågat hål, ungefär som om man hade gjort det med egen sticksåg. Stödskenorna för luckan sitter i stötfångarkonstruktionen. Det man behöver är alltså att köpa luckan för 350 SEK och tillgång till en sticksåg för att såga i sin befintliga list. /Anders |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.