|
|
|
|---|---|
|
hej hej har en 328:a 97:a coupe. har ett störande problem. Min servo låter hela tiden, väldigt högt också, den tjuter inte från remen eller så, det är pumpen som låter, den låter precis som om den kämpar hela tiden. typ "bbbmmmmmmmmmm" haha. jag är orolig. vad kan de va? mvh | |
|
kolla servo oljan den ska inte vara grå vit då är det vatten i den men låter precis som om det är vatten i oljan |
|
|
tack för svaret freddebmw hmm, ska kolla de imorgon, men ponera nu att det är som du säger, vatten i systemet. hur kunde vattnet komma in? hur fixxar jag detta? lufta servon? om ja. hur går det till? tacksam för svar mvh |
|
|
Du byter servo oljan helt. Kan även gnälla när det är förlite olja i. |
|
|
kan vara kondens vatten för man ska typ byta servo olja vid något visstantal mil lr tid vet inte riktigt men det brukar aldrig vara gjort du kan lätta en av slangarna som sitter på styrväxeln lr suga ur det. servon behöver inte luftas den är själv luftande så du behöver inte vara orolig över det lycka till |
|
| okok tack för hjälpen grabbar | |
|
hej, nu har jag varit ute o tittat på servo oljan. på locket står det ATF ONLY och det är rätt oljemängd i behållaren, dock är oljan matt mörkgrå och luktar riktigt illa, typ rutten fisk. varför ? mvh |
|
| de ligger sill i den? | |
|
ha- haha, ha a ha. Cruser, du är verkligen inte världsmästare i komedi. seså galoppera iväg med dig nu. |
|
| eller så e den förbrukad, men har för mig att den inte brukar lufta hallon varken ny eller gammal | |
|
då är det bara att byta oljan för då är det vatten i oljan det ska vara atf olja men köp en grön flaska som det står power stering på finns på typ mekonomen kom inte riktigt i håg vad den heter den bytte jag till och den funkar jävligt bra |
|
|
Cruser : haha ja för de luktar riktigt illa :D blev lite skraj där :) freddebmw : tack så mkt :) . |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.