|
|
|
|---|---|
|
Hej alla, skulle vilja ha lite hjälp, bor i hbg och börjar fundera på att stirra upp min fö min hyfsat nyinköpta bil med ca 30-40hk till. Har mailat motornord och dom råder mig till nytt avgas, kammar och programering. Nu skulle jag vilja ha lite råd o hjälp härn på vad som behövs vid denna omjustering med allt, inklusive packningar o allt extra som tillkommer. Är bilmek i grunden men var ett tag sen jag var aktiv och jag vill helst göra allt själv förutom programering (vet mina gränser :P) Skulle vilja höra om det finns någon i hbg området som har erfarenhet av detta eller kan va behjälplig, en sålänge ligger allt bara på planerinmgsstadiet. Undanbeder helst kommentarer som "köp en starkare motor eller överladdning" | |
| Det klart billigaste alternativet är att byta bil om du vill nå de nivåerna men eftersom du andanbeder dig det tipset så ska jag vara tyst ... | |
|
givetvis är det mest logiska att köpa vassare bil, men dom som trimmar är inte logiska, såfall hade alla kört varsin koenisegg (eller hur det stavas) :) alltid kul att få göra lite själva allt eftersom, men sen vill jag bara ha lite råd, inget spikat ännu, tjejen villl resa o då får man hålla i pengarna annars blirs det onda blickar. Sen förutsatt min bilinte har några dolda dyra fel så är den i väldigt fint skick, lite svårare att hitta en 330 för samma pengar som inte är buskörd med. Men oandra sidan så dom pengarna som går till trimm är ju pengar som kunde gått till en annan bil visst. Inte lika kul dock att få allt serverat. :P |
|
| Jag har en likadan bil som din och mitt råd är att byta motor.......... javisst en tråkig kommentar men räkna på det. En 330 maskin kan du få från 10´beroende på hur långt den gått. Det får du knappt kamaxlar för, som i sig kräver lite kunskap att montera iom. dubbelvanos. Och att för att få ut 51 hkr genom sugtrim på en 320 så räcker det nog inte med bulta på prylar. Och byter du motor så kan du sälja orginalmotorn. Ett tips från hjärtat! / john | |
|
jovisst ända rätta antar jag, stort jobb dock. ska lägga det lite på is för stunden o fundera på det. först ska en översyn av bromsar göras och antagligen lite sänkning. Tror jag lägger lite krut på väghållningen först, trots 170hk så är den rolig att köra ändå ju så :) |
|
| Hur mycke pengar får det kosta då? Betala nån för att hänga i en kompressor, eller till och med göra det själv, du verkar ju inte ha tummen mitt i handen. | |
| Jo det hade varit trevligt och fingrana sitter där dom ska så det hade varit lugnt men en sådan pjäs ny går loss på typ 50-60k och sen hade gubbarna på bilprovningen rätt snabbt börjat undra vad det är för fin sak som sitter i motorrummet. Men det hade absolut varit kul, kanske blir till att lägga undan lite av kaffekassan till sådant. :) men först o främst så ska den optimeras i väghållningen. Om någon haft erfarenhet av sachs coilover kit så får dom gärna dela med sig. antingen det eller vanlig sänkningssats från sachs med dämpare. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.