AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.193

Kärvande elhiss på E34, går det att smörja?

Transocean
Vänster bak kärvar, går ner men vill inte upp, motoren går, hur kan man fixa detta? Räcker det med att demontera dörrsidan och spraya lite olja eller skall man bara låta bli att bruka den hissen?
Di
248
Dirigo
e34 525i sedan -93
e61
plocka upp och kollar vad som hänt, säkert lätt att åtgärda..
Transocean
Tack för ett bra och utförligt svar och du har säkert rätt. Någon annan?
rsarits
Jag smorde upp mina på E34:an, det gamla "fabriksfettet" hade nästan torkat bort.
Du måste demontera dörrsidan helt för att komma åt ordentligt, kolla också så att ingen liten plastgliddel gått sönder eller sitter snett.

Det skall vara ett särskilt fett för plast, jag fick av svärfarsan, har tyvärr ingen aning om vart man hittar detta fett. Det är helt vitt, och otroligt kletigt, använd gummihandskar, det går inte att tvåtta av från händerna.
Visa användare
586
wdac
325i -05
oftast så är det plastbiten som skall glida i spåren som pajjat eller torkat ihop, köp nya kostar 12:- för en dörr på BMW Danderyd Sthlm. å sen på med ordentligt fett. så har jag löst det på de bilar som krävat eller hoppat ur sitt spår.
Det ska vara silikonfett som du ska smörja med.
Transocean
Ok, tackar. Så det behövs inga specialverktyg för detta jobb m a o?Endast lite fett och eventuellt några "plastgliddetaljer" för en billig peng, det låter bra.

Lite dumt om man råkar hissa ner rutan när det typ spöregnar...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.