|
|
|
|---|---|
|
Tänkte försöka jaga reda på en solgardin till min bil och "extrautrusta" den lite grand. Någon som har erfarenhet av ifall det är samma gardin som sitter i 5 serien. är det värt besväret att montera in det eller ska man bara glömma det hela och leva orginal som det är? Finns kablarna färdigdragna eller kommer man behöva bygga hela elsystemet till det? | |
Deliq |
Tror inte det är samma i E34'an då den är smalare än E32'an. Om det är fördraget eller inte vet jag ej, vissa grejer är det fördraget till och vissa inte. Det verkar dessutom skilja från bil till bil av någon underlig anledning. M V H // Deliq *** Tids nog är allt för sent *** |
|
Jag satte i en manuell orginal gardin som jag hittade på skroten för 400:- komplett med hatthylla. Skruvhålen för fästena som håller gardinen uppe sitter förborrade under innertaket. Monteringstid ca 3h. Verkade vara för mycket jobb med en elgardin så jag stod över. Är det inte en annan typ av mittkonsol (bakom handbromsen) ? Eller går det att skära ut för strömbrytaren. |
|
|
jo, jag tror att det är lite såna saker. Jag plockade ett extra bateri på skroten och tänkte att den ska jag montera, så saknade jag alla fästen och hål, så den går jag inte på igen med extartillbehör som inte passar. Manuell solgardin.. Finns det? ser det bra ut? Var får man tag i sånt? |
|
|
Hej visst finns manuell gardin har det själv i 735an. Den ser likadan ut som elektrisk=mycket snyggt. Skroten,www.ecp.nu borde ha dom har ju några E32or. mvh Stephan |
|
|
Är också intresserad av en manuell rollo till min 735. Man får alltså byta hatthyllan vad jag förstår, är det något annat som skiljer om man skall montera rollo? Är inte riktigt säker på hur rollon ser ut och fungerar, har bara sett det på håll, och då ser det riktigt snyggt ut. Är det mycket jobb att få dit den, bygga om så menar jag? Vad kan vara ett rimligt pris på en komplett rollo i bra skick? |
|
|
Saker att byta/montera ,hatthylla 2 krokar/öglor i taket,gardinen. Inte så mycket saker måste vara hyfsat lätt att montera,min är orginal så jag vet inte exakt hur jobbigt det är, Funkar som en rullgardin,bara dra upp och haka i däremot ingen fjäder till skillnad från en rullgardin så ingen risk att den gör motstånd som dom brukar göra. 400kr som PJ betalade är ett bra pris så det kan man ju sikta på eller däromkring. mvh Stephan |
|
| Ok, tack för den informationen Stephan735. | |
|
Lossa dyna och ryggstöd. Demontera den gamla hatthyllan. Lossa innertaket i bak kant (mkt. lätt). Lys in med en ficklampa så ser man de förborrade hålen i en platta. Har du möjlighet att mäta på bilen som den satt monterad i så är detta ett plus, men ej nödvändigt. Sikta med en syl eller dyligt och stick ett hål i innertaket mot det förborrade hålet. Anv. en lång skruv och fäst hållarna (öglorna)i hålet. Drag upp rollon och titta så att det verkar att stämma. Rita därefter av konturen med en penna, demontera hållarna och skär ut med en mattkniv. Tar ca 2-3h. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
