|
|
|
|---|---|
|
Har fått oljud vid generator remmen . Till vänster om generatorn sitter ett litet hjul som remmen går under . Det är därifrån som det kommer . När jag sprayar smörjmedel så tystnar det för att sen komma tillbaka ganska omgående . Vad är det för hjul och är det svårt att åtgärda ? Detta gäller alltså på v8 an ... krizter | |
|
ta bort plast skyddet tryck in fett! annars får du väl byta spännrulle men dett kostar runt tusen att köpa! |
|
|
Ok , tackar för hjälpen . Då kan jag försöka med fett då , men hur gör jag när jag ska ta bort plasthjulet ? krizter |
|
|
plasthjulen som är själva spännrullarna har ett plastskydd täckt så att inte skit ska komma in i hjullagret.. ta bort det skyddet där trycker du in fett det brukar funka gjorde det på min. Funkar det inte får du släppa på drivremmen genom att snurra på torxen som håller plasthjulen tills du märker att den slappar och byta ut spännrullarna (plasthjulen) sitter vänster om generatorn om du står framför motorn. men släpp inte på det i onödan testa först och smörj om du släpper spänn då upp drivremmen rejält. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.