AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Övriga bilmärken
6.099

Audi RS6 till salu på kvd.se

Sida 1 av 2
be
361
benke_berguv
I3s- 18
Mitsubishi Outlander PHEV
hallå där.

Sitter och drömmer runt på kvd och fastnade på en RS6:a som är till salu.
Länk

Den säljes av försäkringsbolag(trygg hansa) och den har 0 ägare.
Hur kan det bli så, ingen ägare men ägs av nån?
Kan det vara så att det är en fd stulen bil som lösts in och nu ska säljas vidare?

Hade varit kul att äga en... eller ens få prova en nångång :)

//IS200-01, RX300-03
Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
Troligen har den stulits som ny från en handlare, lösts in och senare hittats, och säljs nu för försäkringsbolaget

Antal ägare registreras sedan bilen har tagits i trafik första gång. har den ännu inte varit trafik står det 0 ägare

BMW CS #5139
Delvis omlackerad och enbart en nyckel säger ju en del

Troligtvis stulen under en testkörning och hittad sönderskrapad efter en "joyride"
Visa användare
ProPro-medlem
3.537
Abbe
BMW M2 Competition-19
BMW 323 cab-00
BMW CS 2802
Det finns en tråd 0m den, den blev stulen dagarna före leverans på en firma söderut har jag för mig.

M3 E30Länk
We
210
Weismüller
Audi A6 Avant -08
Stulen, i höstas, hos Audi handlaren i Kinna Länk

Visa användare
2.403
StefanL
BMW M340i Touring -21
MB CLK
Frågan är hur man ska värdera en sådan bil.
Är själv intresserad av en RS6!

//Stefan
Jag har också funderat lite grann på den där, visste dock inte om bakgrunden.
Efter lite spekulation tror jag iofs det kan löna sig att köpa ett annat ex då denna med all säkerhet kommer bli svår att bli av med vid nästa försäljning.
No
19
NoPlease
330e xdrive -23 G21 LCI
Undrar hur försäkringsbolaget reagerar när man säger:
- När jag köpte bilen fick jag bara en nyckel.

Tror ni premien blir högre? Undrar vad kostnaden för att byta nycklar blir?
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Lugna ner er aning här pojkar. Nycklar går alldeles utmärkt att få fram och att en bil är delvis omlackerad är inget konstigt. Mängder med bilar skrapas under transporter och i hallar och omlackeras utan kunders vetskap.

När du köpt bilen, beställt 2 nycklar och blivit den första ägaren på papperet så kommer det inte synas att bilen varit ute på äventyr. Fulla garantier gäller också likväl som att bilen med största sannolikhet är genomgången av verkstad innan den bjöds ut.

Ut och fynda nu!

Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
I tillägg så stjäl man inte en bil för 1,2 miljoner för att busåka med den. Sannolikt har den stått still i väntan på att någon ska kunna sälja den (till typ Moldavien).

NoPlease
330e xdrive -23 G21 LCI
Lövet, jag måste nog säga emot dig angående stjäla för att nöjesåka.
Vi har en kille i östra Skåne som besökt både den lokala BMW-handlarn och Audi-handlarn. Hos Audi fick han tag i just en RS6, körde skiten ur den och lämnade den i ett vattendrag i Blekinge. Enligt polis-kontakter jag har är killen dessutom grym på att ratta bilar.
Men, men, ingen regel utan undantag...
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Naturligtvis så kan jag inte VETA att bilen inte är buskörd (vilken RS6 är dock inte det?) men om man stjäl en av Sveriges första RS6or så TROR jag att man gör det för att sälja bilen vidare. Undantag verkar finnas som puckot ovan dock.

Om det är några bilen som blir totalt slutkörda så är det ju annars demobilar. Varenda person som suttit i bilen någonsin har kört så hårt de orkat. Men inte ens dessa bilar blir pestsmittade som begagnade.

Men visst, en prestandabil skulle jag personligen inte köpa en demovariant av då maskinerna oftast kräver lite utöver det vanliga i brukandet.
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Har du bott i närheten av en bilhandlare så skulle du inte gå i närheten av de bilarna :-( Folk kör fullt spett rakt ut från handlaren oavsett om det är -10 eller sommarvarmt. Brrr, när jag tänker tillbaka på detta.

Men visst kan det vara som du säger att bilarna inte tar så värst mycket skada av det. Det känns dock inte särskilt bra och jag skulle aldrig medvetet köpa en demobil. Som typ tredje ägare kanske man kommer att göra det utan vetskap någon gång men då har förhoppningsvis de tidigare ägarna fått eventuella fel åtgärdat.

Jag äger bara bilen under garantitiden så mig gör det ju egentligen detsamma.
Dock skulle jag kanske inte lägga alltför stor vikt att köpa en beg demobil av någon.
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Captur Intens II-19
Kan nog hålla med "Lövet" i detta fall, har haft en demo 330Cab i garaget som kopplingen var slut efter 1500 mil. Demobilarna får nog vara, det kan bli dyrt om man tänker ha den kvar i många år då den mekaniska linan har maxbelastats åtskilliga gånger som en normalbil aldrig utsätts för.

///MVH Yngve "Hasso" Carlsson
Länk
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Tror det är ganska olika hur bilar demokörs.

Skulle inte kännas bra att köpa en demokörd RS Audi eller en BMW ur M-sortimentet.

Däremot skulle jag gärna köpa en demokörd Kia Ceed eller Renault Megane eller liknade.

Extraknäckte på Volvo när jag pluggade. Stor skillnad på hur det luktade och knäppte om en Volvo 850 turbo jämfört med en Renault 19.
Också helt olika typer av folk som vill provar resp. bil.
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Jag vet ett om ideellt projekt som var lite sponsrat av Audi och därför fanns ett antal bilar till förfogande. Bland annat en RS6, samma dag som den bilden anlände fick alla i ledningsgruppen något ärende som de själv var tvungen att uträtta istället för att transportgruppen kunde ta det. Den RS6an stod inte still många minuter mellan körningarna och trots att det bara handlade om ett dygn så hann den bilen nog slitas rejält.

Mvh Johan
Visa användare
2.403
StefanL
BMW M340i Touring -21
MB CLK
Just nu kan man komma undan med några hundra tusen kronor på att köpa en exklusivare demobil, vilket är bra.

Det svåra är väl att kolla upp om man köpt en "beg demobil".

//Stefan
Pajazzo
Frågan är hur mycket som är fixat på denna Audi. Är det bara harmlösa lackskador? Är det mer omfattande skador?

//P
Lu
4.913
Lus
520d F11 -11
335i E93 -08
På tal om demobilar vet jag att när Audi hade sin demoturné med bla s-bilar förra året fick de slita riktigt, riktigt hårt, med skador som följd. Finns säkert någon här som bekräfta det.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.