AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
863

Från och med vilket år, månad är M3 E46 åtgärdade redan från fabrik?

Om
215
Omegamannen
330d Touring -18
M2 Competition -20
Hejsan!

Som rubriken lyder vart går brytpunkten från vilket år och vilken månad är M3 E46 åtgärdead redan från fabrik. Tänker då på oljepumpar och skurna motorer som drabbade vissa av de första årsmodellerna. Min är tillverkad 2003 månad 05 undrar om den är åtgärdad redan från fabrik??
Felen på tidiga M3:or har åtgärdats genom aktioner av Bmw så det är ingen fara att köpa en tidig om den skötts rätt med service o.s.v, naturligtvis kollar man med Bmw innan affär men av alla jag tittade på när jag köpte min -01:a 2006 var samtliga åtgärdade och det vore väl konstigt om inte ägarna gjort de kostnadsfria uppdateringarna.

Omegamannen: Om du är osäker tycker jag att det verkar bättre att ringa Bmw för mer exakt information.

/Micke

Länk
Årsmodellerna 2001-2002 hade felkonstruerade oljepumpar, hur det är med -03:or vet jag inte.
Från 2003 månad 6 gjordes iallafall den sista uppdateringen av ramlagrena, om man vill vara på den helt säkra sidan.
Länk finns att läsa på många olika sidor google is youre friend :). Men att alla oljepumpar skulle vara dåliga fram till faceliften är något jag aldrig hört/läst om.
Sorry inte alla pumpar till faceliften utan alla 02:or :)
Förlåt för en massa inlägg men denna länk ger ju svar på tal. Här nämns nu även vilka månader som oljepumpsproblemet sträckte sig över. Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.