|
|
|
|---|---|
|
Hej, upptäckte att besiktningsprotokollet till den BMW 320i sedan, -02 facelift som jag nyss köpt hade en anmärkning. Höger halvljus fram felaktigt (diffust). Måste åtgärdas innan nästa besiktning vilket är på måndag. Vad kan detta fel bero på, halogenlampan fungerar, men när jag ställer bilen med lysena mot en vägg ser högra ljusbilden mkt riktigt "suddigare" ut. Vill gärna åtgärda detta innan måndag på ett bra och billigt sätt, varpå jag vore glad för om någon har info om vad som menas med felet samt hur jag kan fixa det så billigt och bra som möjligt! | |
| Kan vara så enkelt att du har (billiga) dåliga glödlampor dvs glödtråden sitter inte i fokus där av den kassa ljusbilden | |
|
Kan vara reflektorn som är dålig |
|
| Har du halogen eller xenon? | |
|
Först o främst ska du kolla att det sitter rätt lampa i, och att den sitter rätt monterad, sitter lampan snett får du en konstig ljusbild. Funkar inte detta får du köpa en ny strålkastare, och det är nog inte billigt. |
|
|
Jag har halogen, vad ögat kan avslöja så ser toppen på glödlampan väldigt nött ut.. brukar väl vara nått slags lager (svart färg) på den längst ut, och det är nästan helt borta på höger halvljus glödlampa. Vad är rätt lampa till en -02:as 320i sedan med facelift, halogen? Hoppas verkligen inte på strålkastarna, det lät dyrt. säkert 10 000 kronor antar jag... Får prova åka in och byta glödlampan till att börja med, är det någon som har bra tips på hur jag byter den utan att orsaka värre fel, (om felet nu beror på dåliga reflektorer el liknanden) eller jag kanske inte påverkar detta genom att byta lampa? tack för tipsen |
|
| Lampan du ska leta efter heter H7 och finns på "macken"... | |
| Man ska aldrig ta på lampans glas med fingrarna. | |
| mången tack! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.