AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.127

Vad är det för fel när antispinnlampan och handbromslampan lyser samtidigt (gult)?

Hej. Äger en 320i sedan -02.

Idag, när jag startade bilen som stått över natten utomhus (växlat mellan minus 4 grader till plus 2 och nu minus 2 i temp under dagen) så började antispinn lampan mitt på instrumentpanelen lysa gult hela tiden. Samtidigt började handbromslampan lysa gult, ej rött som när man drar åt handbromsen.

Till saken hör att jag igår tvättade bilen jäkligt noga i en tvätthall, och att jag körde ut den blöt, och sen har den stått en hel natt och nästan hela dagen tills alldeles nyss då jag startade den och upptäckte felet.

Hur jag än trycker på DSC knappen, (en gång, kort, eller håller in) så händer ingenting. Antisladd och antispinn är ur funktion och det känns lagom säkert. ABS fungerar som dom ska, även hastighetsmätare osv.

Har provat att vrida på ratten till vänster, sen höger, sen vänster igen, sen rakt fram, stänga av, vrida nyckeln till läge 1, vänta en minut, sen stänga av och starta igen. Felet kvarstår.

köpte bilen för 2 veckor sedan och det känns lagom tråkigt om hela bilens antispinn och antisladd har kejkat ihop.

Tips på hur detta åtgärdas, vad det beror på och vad det kan kosta tas tacksamt emot. Bilen ska besiktas på måndag dessutom.

Ki
123
Kimze
E61 525i -05
Ställ bilen om möjligt i varmgarage och låt den torka ordentligt.
Möjligt att du bara fått fukt någonstans som gör att systemen
ballar ur.

Tack! Ska prova det och se om felet går till sig!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.