|
|
|
|---|---|
|
Vänlig hälsning till allihopa på dena forum.Är ny här och ska försöka vara noga med mina frågor. Köpte nyligen en 520i E60 karos 04.Upplever att bilen under körning drar lite år höger och att den spårar på vägen om ni vet vad jag menar .Just nu sitter 225/50 R17 ,däckena är inte nya och man märker att dom är mer slitna i yterkant och myndre slitage på innerkant .Vet att man måste ställa in framvagns inställning och ska sätta helt nya däck .Min fråga är om nån har haft liknade fenomen och vilka åtgärder måste man ta.Ska det räcka med att bytta däck och fixa till framvagns inställning . Tacksam för alla svar . mvh | |
| Det kan ju också bero på dom berömda Run-flat däcken som kan få bilen att spåra väldigt mycket. Testa sökfunktionen så kommer du hitta massor av information! | |
|
Tack Jonas. Jätte glad att jag fick svar,ska verkligen undersöka din tips .Jag återkommer naturligtvis sen när jag byter däck ,så vi få se om det sker nån förändring,vi hoppas på en positiv förändring. Mvh Ivan |
|
|
Hej Ivan!! Om din bil är utrustad med aktivstyrning så måste nog BMW göra 4 hjuls inställning på bilen Mvh : Ivan |
|
|
Hej Ivan . Tack för din svar. Ska kolla upp med bmw om min bil har dena funktion som du säger aktivstyrning.Har redan köpt nya däck som ska monteras nästa vecka och ska fixa hjulinställning i samband med däck byte.Läste mycket om Run-flat däck och allting påpekar att det är inget bra val .Jag mistänker att min bil har just såna däck.Dom låter mycket,känns hårda,tungstyrda och bilen spårar ganska mycket. Hur kan man se att bilen är utrustad med aktivstyrning? Mvh Ivan |
|
|
Nu har jag bytt däck och har fixat hjulinställning.Vilken skilnad ,det är underbart nu att åka. Satte på Dunlop sport maxx 225/50 R17 däck ,dom funkar utmärkt,hade förut Run flat däck Bridgstone Turanza och dom va jätte dåliga spårade fruktansvärt mycket .Så man får hålla med dom flesta bilexperter att Run flat däck har bara massa nackdelar och yterst lite fördelar. Blev jätte glad att det blivit positiv förändring.Nu kan man njuta utav BMW-s sköna körkänsla. Tack allihopa för era svar. Mvh Ivan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.