AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
679

320 box i turbokonverterad 325?

Får aldrig någon ordning på min bmw 325 -89.. Köpte den turbokonverterad och har bytt det mesta för att få det att fungera. Tog nu boschnumret på boxen för att det är typ min sista idee som kan strula men närjag letade box så märkte jag att bosch-numret stämde med en 320box och inte med en 325 som hade 73 i slutet i stället för 72 som jag har nu.

Kan det vara det som varit mitt helvete i en evighet? Eller ska det fungera ändå?
Skulle bli jättetacksam för hjälp för har som sagt slut på ideer:-( Bilen går ojämt, fett, tappar vid gaspådrag och är ej körbar..

Mvh Niklas
Ki
123
Kimze
E61 525i -05
Byt till rätt box och få bilen mappad så är nog problemet löst..

Kollat komp osv antar jag.
Jo men dom tar ändå 1200:- för rätt box på skroten och har provat bytt en massa så som lmm, stift, kablar, lambda, walbro 255l pump, soppafilter btr m,m. Tänkte om nån överhuvudtaget visste om det ska fungera med 320 box? Vore jätteglad om man visste att det inte ska det:-)
Is
2.267
Isåkare
Lexus IS250.
320 boxen heter 153, jag har en sån på min 325a och den går som ett skållat ollon, har även haft den boxen på polarens 525a och den gick lika bra där oxå, har även provat boxen från 525an som har ett helt annat nummer, på min, och det blev ingen skillnad, har oxå provat en 173 box med samma resultat.

Vad en 72 box är till har jag dock inte en aning om.
Tack för svaret ``isåkare``, då borde det ju fungera som det är nu. Boxen med slutsiffra 72 är från en 320 -89, jämnförde numren på bildelsbasen. Ingen som har nån annan teori om vad som kan vara fel på den om det nu fungerar med fel box? skulle verkligen behöva hjälp:-(
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.