|
|
|
|---|---|
|
Ska byta startmotor på en 525tdsa -93. Har ej skruvat bmw förut. Motortvättade bilen och efter det så tände den bara . fick den att gå rent ett tag men sen dog den, så det har nog kommit in fukt någonstans. Pga av detta så blev det ju ett satans gnidande på starten så den gick tyngre och tyngre, och jag försökte med en 230amp batteri tillsist men den gick trögt som satan starten så det blev ingen vidare snurr på motorn. Undrar följande hur går jag tillväga lättast med att skruva ur startmotorn? Måste jag ta bort insuget och dylikt eller går det att komma åt ändå? | |
![]() 13.409 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
Är startmotorn verkligen det första att prova att byta? Var 230Ah (amperetimmar) batteriet fulladdat då? Hur reagerar motor/startmotor om du provar med ett friskt och fulladdat startbatteri igen då? |
|
Försökte med ett lastbilsbatteri som var laddat. försökte även med startkablar mellan bil och bil men motorn gick lika trögt. |
|
|
Startmotorn är en av tds svaga punkter..den byts lätt uppifrån du behöver bara ta bort staget som sitter lodrätt vid oljefiltret..men glöm ej att ta bort varvtalskontaken som sitter under startmotorn den går sönder annars.. Orginalet är en Italiensk Magnetti se till du får en Bosch som utbytes på el & Diesel |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.