|
|
|
|---|---|
| Hur trimmar jag min 320 E46 med 150hk.. vad ger det ? vad kostar det ? jag är van vid turbo bilar innan.. alltid kört audi. | |
|
Beror på hur mycket du är villig att lägga ut. Chip, sportluftfilter och avgassystem ligger på ungefär 10 000. Skillnaden är inte värd pengarna men vill du ha riktigt drag så ska du besöka www.esstuning.com, dock kostar det LIIITE mer pengar! :) /Manray/ |
|
|
kompressor ger minst 223 hk. Länk |
|
|
Trimning har en viss tendens att dra i väg ekonomiskt, mitt tips är byt till en motorstarkare modell, (323-330).Och i mångas ögon så sänker du bilens värde när du trimmar/modar bilen mekaniskt. MVH Pelle cs4605 |
|
|
Kompressor ökar effekten markant som känt. Det kostar men är i förhållande vad det ger en billig peng. Den dagen man skall sälja biulen kan man lätt(10-15 h jobb) montera av kompressorkitet och sälja det separat. 50-60k för en kompressor som kanske är värt hälften som begagnad i förhållande med en 330 bör väl bli billigare. Mycket pengar i båda fallen men det är ju effekt du söker:) Mvh Asken Som körde till soptippen på rekordtid idag:) |
|
| Håller skiten för kompressormatning då ? | |
|
Garpenrud, lägg de pengarna på att byta till en modell med större motor! Först när du har kommit upp i "värstingmodellen" brukar det ekonomiskt/rationellt vara någon idé att börja trimma en motor på allvar. Mvh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.