AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
977

Demontera panel?!

LO
22
LOTEZ
525iM M-sport Touring -05
Hejsan alla glada,

Jag har en 525 E61:a med stereoproblem. Stoppat i en cdskiva som är ytterst lite tjockare än en vanlig CD. Den är musik på ena sidan samt dvd på andra. Resultatet nu är att skiten inte kommer ut. Skulle behöva demontera hela CD/stereoanläggningen för att få ut den. Någon som har några instruktioner?

Moderator - Flytta gärna till biljud om den passar bättre där men tycker demontering hör hit...

Mvh

/ Lotez
LO
22
LOTEZ
Snälla, ingen som har en lösning?
Kan man tvångsmata ut den? eller iofs, den är ju "för tjock" så den tar ju i lixom.

Vart ute nu och försökt montera bort stereon med resultat att jag råka paja x antal plastfästen/spännen. Men lyckats få dit alla delar igen så det ser bra ut iaf....

/ Lotez
to
726
tommysbmw
BMW 330e xDrive

Vet bara att för att komma åt stereon så börjar man med att lossa listen på instrumentbrädan, Alulisten börja försiktigt i det högra hörnet, den är bara dit tryckt. Därefter ska du komma åt att lossa stereon, detta gjordes då jag monterade in Ipod Interface.

NoFear, kör med insidan.`oo00oo´
to
726
tommysbmw
BMW 330e xDrive

Glömde en liten sak, har du provat att använda en pincett och på så sätt dra ur skivan.

LO
22
LOTEZ
Till: tommysbmw

Okey, ska jag börja i änden närmast föraren (vid typ startnyckeln) eller ska jag börja från höger sida?

/ Lotez
LO
22
LOTEZ
Nej ej provat pincett än.. Ska köpa en tunn liten smidig imorgon... Testar med sk fiskben nu men det funkade ej...

/ Lotez
to
726
tommysbmw
BMW 330e xDrive

Vad skrev jag,,,,, höger sida,,,,, ;)) dvs på passagerarsidan.

LO
22
LOTEZ
Problem solved!
432 sek Autowåx Karlstad :-)

/ Lotez
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.