AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.390

Någon som vet något om denna M3:a?

ha
53
hamman24
Z4 M Roadster 06
Var och kollade på denna bil igår. Länk

Det var flera omständigheter som jag betraktade som "varningssignaler", bla så utger sig säljaren för att heta något som han inte heter på blocket. Men det behöver ju för visso inte betyda att det är nått fel på bilen? Men det är det! Fanns en del el-fel, tex funkar inte strålkasstarna som dom ska och navigationen är utslagen. "Små fel" enligt säljaren! Men nu vill ja kolla om det är någon annan som har erfarenhet av bilen? Reg nr började på AOP så den är hyffsat nyimorterad.
Han sa utan att jag frågat om pris att han kan släppa den för 220" vilket jag också tycker verkar en aning dessperat, han har ju nyss sänkt den från runt 280"
pg_ice
så Håkan heter inte Håkan?
vad heter han då?
Stina?

det låter som det är mer "småfel" på säljaren än vad det är på bilen.
sne kan man ju undra om det nu är småfel,varför inte åtgärda dom innan man säljer?
fråga det.
antingen är det inga småfel eller så är ägaren jäkligt lat och skiter i skicket på bilen.
endera
ST
2.827
STEPHAN
Alpina B10 BiTurbo -06
BMW M5 -91
BMW M3 -97
Gör en förfrågan via BMW ÅF på bilen så får du svar om miltalet öht stämmer och om utr. stämmer och om den varit krockad innan. Kan ju vara en USA-import som stått i en översvämning t.ex. en s.k. "floodcar". Eller så är det bara ett måndagsex...

M V H
Stephan

ha
53
hamman24
Z4 M Roadster 06
"Håkan" hette nått som jag inte ens kan uttala...
Magkänslan är viktig, verkar det skumt är det oftast det. Men som sas tidigare, är du intresserad så kolla upp allt NOGA! Finns många M3or till salu nu så hoppa inte på första bästa.
M
84
M as in Missile
M5 -01
540-01
523-99
318-99
316-96
usa bilar brukar ha lampor på stötfångarna men jag skulle hellre betala lite mer och för en bättre bil med historik än en som kan kosta mycket mer i framtiden.
ST
2.827
STEPHAN
Alpina B10 BiTurbo -06
BMW M5 -91
BMW M3 -97
Jag vet att det brukar sitta sidopositionsljus på USA-bilar men det är ju inte svårt att byta det + intrumenthus alt. bara mätartavlorna etc om man nu vill dölja att det är en USA-import.

M V H
Stephan

pe
1.853
peddan
Bmw 330d -15
Bmw 520d touring -10

Hamman24: Har du kollat med (Transportstyrelsen) vem som ägt kärran innan?

Rätt mycket frågetecken brukar suddas ut om man ringer o luskar lite.....

En snurrig säljare som säkert behöver pengar till pizzerian eller upptäckt vad den kostar o försäkra kan mycket väl skänka den för 220!! INTE ALLTID skräp bara för att det är billigt!!!!!

VIKTIGAST är som alltid o kolla så den är betald o att man köper den av ÄGAREN

Mvh Peter
pe
1.853
peddan
Bmw 330d -15
Bmw 520d touring -10

Var den fin i övrigt förresten? fanns det dokumentation på milen? Jag är själv lite sugen på en M3-cab istället, synd bara att man ska behöva betala mer för en bil med TYGTAK!!!

Mvh Peter
Visa användare
ProPro-medlem
212
Matsh
330e touring 2025
BMW CS #7169
Ännu ett missbruk av *FULLUTRUSTAD.
Varför då skriva några rader längre ner att den har M-ratt?
Enligt alla kända källor är det standard på M3 -04;-)
Vad jag kan se direkt så har den varken SMG eller dragkrok, fattas säkert 20 saker till som den skulle kunna kläs på vid nyköp.
Läste i en tidigare tråd om en E91 med Comfortpkt, den beskrevs som "Fullutrustad utom navi o skinn!"
Skämtar dom eller?

Som det skrevs tidigare, om det är lätt att fixa så skall det vara gjort innan du hämtar bilen, eller prisavdrag för vad det egentligen kostar.

För mig ringer massor av varningsklockor.
\Matsh
ha
53
hamman24
Z4 M Roadster 06
Han hade inget som styrkte att milen stämde, dock sa han att "dom gör det till 99%".. Inte så betryggande. Bilen var fin utvändigt tyckte jag, inte mkt att klaga på. Fanns nått litet stenskott men inget allvarligt. När han startade upp bilen tyckte jag att den lät konstigt i motorn, vet inte om det ska "slå" så pass krafftigt även om den var kall. Lätt som ett jättehögt tickande. När den hade stått på 5 minuter så blev det något bättre. Fullutrustad var den INTE, men man fick dubbla doftgranar på köpet! luktade urk!

Plattan i mattan!
st
388
stormdk

F10 523i
Audi R8 V8
Boxster S 996 motor
Polo Cup track day
hamman24

"Han hade inget som styrkte att milen stämde"

Mener du at han inte hadde en service book? Jeg skulle aldrig köbe en M3 utan at service/milen var vel dokumenteret..

Ang tickaende, så tycker at alle M3er ticker når dom er kalla, det gör din vel okså? Din har vel samme motor som vi har i vores E46 M3er..?
Tror denna bil diskuterats i en tråd här som raderats tyvärr.

/Micke

Länk
Visa användare
24
steinreich
335i E90 -07
Jag har kollat upp denna bil. Den har massor med varningssignaler. Jag är väldigt säker på att bilen köptes krockad och impoterades hit för att lagas. Vid reg-besiktningen var det fel på Strålkastarinställning, tutan och vindrutespolarna. Inga tillfälligheter i världen gör att allt det händer i fronten på bilen samtidigt under en kort tid...
Sen finns det mer saker om dem som inporterade bilen... PM'a mig om du vill ha fullständig redogörelse...

Lycka till med andra bilar. Jag gick vidare och hittade en superfin coupe istället.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.