AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
5.686

Köpa M5 e60 usa import?

Sida 2 av 2
Pa
194
PappaPatrick
530d Touring M-Sport -09
jag har ingen egen erfarenhet av usa, eller canada för den delen, importerade bilar.
däremot har jag spenderat mycket tid i NA och bildat mig en uppfattning on-spot.
och visst finns det ett antal detaljer som är listat ovan, det jag dragit mig för har varit nybilsgarantin, fri service och vagnskadegaranti. men vi är nog aningen "speciella" i inställningen till importerade bilar i sverige.

kan det vara så att vi anser att allt som kommer ur sverige eller via sverige är så förbaskat mycket bättre än andra länder ??
det går till överdrift, håll med eller ej men hur skulle resten av världen annars fungera, klarar de sig utan sverige :))

vi är för godtrogna för att erkänna att bilhandlarna och importörerna i sverige har hjälpt oss att ha den "negativa" inställningen till import. Somdet går att läsa här på forumet finns det rätt många i sverige som skruvar mätare och ser till att bidra till statistiken.
Vet att BMW i Sverige inte hjälper till med support för bilar som importeras från USA. Komplicerade saker som kabelhärva, styrenheter och programmering lirar inte med varandra mellan USA och EU-marknad.

Vad gör man då med sin fina USA-import när det blir mjukvarufel på bilen? Finns det någon annan än BMW som befattar sig med detta?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.