|
|
|
|---|---|
|
Har fått något rostlikande smuts på sidospegeln, verkar sitta under glaset på något sätt, någon som har erfarenhet av detta?? | |
fredde 7 |
har du de automatiskt avbländade sidospeglarna? De har ju ngt flytande gel under glaset och kan bli missfärgade/flammiga. Vad jag förstått är det isåfall bara att byta glaset som tyvärr är ganska dyrt. |
|
jag har också sådana fläckar under bägge glasen. Skall väl bytas så småningom. |
|
|
Usch då... mycket som måste bytas alltså,, |
|
|
Det är väl inte mycket, det är bara glaset i spegeln som du behöver byta. Dessa sitter knäppta fast och du kan lätt byta själv. Du gör det på 10 min alla gånger.. Om dina speglar är autodimmande så lär det kosta en bra slant tyvärr. Vanliga speglar, med endast värme, brukar ligga på en 800 spänn. Om du söker i 5-seriens forum tror jag att du kan finna en indikation på priset. Men en bra bit över 2000 pix lär det nog tyvärr vara. Slå en pling till närmaste BMW och fråga så får du ett exakt svar. Men som sagt du kan byta dom själv. Vänta bara tills det är lite varmare så att plasten inte spricker vilket annars är lätt hänt om det är lite kyligt ute. Niklas Fransosen |
|
| Nej inte mycket med själva sidospegeln men det är fler grejer som börjar tappa fokus.. 1serie -04 är inte ett lysande kvalitetsexempel från BMW, eller så har jag lyckats få ett riktigt söndagsexemplar..... | |
| Tack för hjälpen dock, sparar gärna in på att lämna bort bilen i onödan!! :D | |
|
Är ju trist om du fått ett söndagsexemplar..... Måste ju vara spöken som gjort den för inte jobbar personalen på söndagar hos BMW :-) och då kan man förstå att kvaliten inte är den bästa. Har aldrig hört gott om spöken *ler* Trist hur som när nåt man trodde var kvalite sen visar sig vara nåt annat. Verkar ligga i tiden att grejorna inte ska hålla så värst länge. Men många grejor kan man fixa själv utan större problem har jag märkt. Det handlar bara om rätt verktyg och lite mod. Det är rätt kul faktiskt att greja själv. Om man har tiden till det så så klart. Niklas Fransosen |
|
|
Det är fint att laga själv, minskar "minder-mekar-komplexet" lite!! :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.