|
|
|
|---|---|
|
tja har ingen värme i bilen ...alla slangar är varma har luftat ( vet ej om jag gör rätt) ny vattenpump ny topp packning mm ..allt funkar fint förutom värmen in i bilen ,,,,ibland kan jag stå still i 20 min utan kokning men så fort jag kör kokar den och ibland inte ,,prövat i lutning med bilen ocg varvat den som bara den då kommer det värme men så fort jag ska ut en sväng avtar värmen ..kan man få någon hjälp då jag börjar tappa tålamodet på min e34 518 -95 med ac | |
|
Termostat? Beautiful Münich Woman BMW |
|
|
körde utan den också men samma problem |
|
|
Prova att fylla kylarvätska direkt in i motorn. Ta bort den kylslangen på vänster sida (i körrikningen) vid kylaren. Fyll kylarvätska tills dess att den är full och montera tillbaka. Ofta kan detta fenomen uppstå när inte tillräckligt med kylarvästka finns i motorn. den lilla vattenpnumpen tar ett tag på sig att skovla in tillräckligt med vatten in i motorn. Ett andra steg kan vara att kolla värmeventilerna. Klickar dem? De kan vara igensatta och inte leda varm vätska in i kupén åt dig. Fungerar viskokopplingen på fläkten fram? Lycka till! |
|
|
tack ska prova fylla vätskan direkt in i motorn hoppas det funkar så... hur kollar jag värmeventilerna om dem klickar viskokopplingen fungerar fint tack för svar behöver all hjälp man kan få ska ner i garaget och pröva iderna snart |
|
| fortfarande ingen värme i skiten hjäääälp | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.