|
|
|
|---|---|
|
Hej! Har nyss införhandlad en beg E90 325i på 5700 mil! Problemet är att jag på sistonde har märkt av ett "stutsande" ljud, som om något är löst inne i bilen. Kan inte riktigt placera var ljudet kommer ifrån, men möjligtvis ligger det under förarplatsen. Ljudet uppkommer vad jag har märkt av vid låga växlar (1-2), både när man frikopplar och när växel är i. Även både när motorn är kall och varm. Frågan är, är detta något som är normalt för BMW av denna modell? Har blivit något av ett störmoment för mig på sistonde då bilen är så tystgående annars... Kanske är det bara jag som är superkänslig. Tacksam för svar. | |
|
Har samma skramlande ljud under min 328a. Har lokaliserat ett plastskydd som sitter precis under förarsätet som skyddar nån form av pump som sitter löst, Skall sätta fast detta snarast och se om ljudet försvinner.. |
|
|
Tackar för svaret, håller tummarna för att det löser sig! Återkom gärna med svar om hur det gick. :) Ska lämna in bilen på besiktning inom kort, om de hittar felet underrättar jag er om det. |
|
|
Jodå, det gick utmärkt Fick bort det skorrande ljudet. Såg att jag skrivit lite klantigt, skall alltså vara under bilen precis under förarsätet mot tröskellådan. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.