AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.434

Ruben och Teknikens Värld uppmärksammar RFT

He
1.011
Heden
Audi RS6 -16
Detta är egentligen en självklarhet för många här på AP, men det är fortfarande kul att det skrivs om det samt att AP nämns :)

Länk

Mvh/ Niclas
Visa användare
203
Holger_Puffa
318i Cabrio -91
Det är ju en gåta att BMW inte lyckats byta ut dem, eller åtminstone ha punkteringssäkra däck som tillval eller något i den stilen.

Freude am Fahren wünscht Ihnen Ihre Bayerische Motoren Werke Aktiengesellschaft
to
726
tommysbmw
BMW 330e xDrive

Får allt hålla med gamla kollegan Ruben till fullo. Varför hålla kvar vid RFT däcken eller åtminstånde begära att man skall kunna välja själv. Kastat mina gillar de ej, hårda och ljudliga.
Samtidigt gratta AutoPower för gratis reklam, tack Ruben.

NoFear, kör med insidan.`oo00oo´
Jag tror att BMW skulle tjänat mycket på att lyssna på sina kunder. Gäller inte bara RFT-däck utan t ex design.
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Aldrig fel att lyssna på sina kunde men samtidigt så får man inte glömma att BMW de senaste åren varit en av de tillverkare som ökat mest när det gäller sålda bilar och även en av de tillverkare som faktiskt tjänar bra pengar. Detta leder lätt till att man företag tror att man gör saker rätt...;)

___
//Ulf
J-
534
J-A
325i T -08
Eftersom BMW fortsätter år efter år med dessa urusla RFT-däck så visar de ju tydligt att man skiter i kunderna. Kör nu på snik 16" Michelin Primacy. Vilken njutning särskilt att slippa hålla krampaktigt i ratten på spåriga vägar. I övrigt tyst och mindre stötigt.

Fick ett utskick där BMW skriver om fördelarna med RFT. Vilket skitprat!

"Jag tror att BMW skulle tjänat mycket på att lyssna på sina kunder. Gäller inte bara RFT-däck utan t ex design."

Undantaget finanskrisen så är BMW en av de biltillverkare som har gått bäst på senare år. Du förbiserr alla stora marknader som uppenbarligen gillar både design och RFT-däck (eller helt struntar eller är ovetandes om dessa).
Autopower representerar knappast den genomsnittliga BMW-ägaren.

Ofattbart att BMW befattar sig med sånt skit som RFT,förstör mycket på i övrigt bra bilar. Måste vara några marknadsföringsnissar som vunnit kampen mot teknikerna i bolaget. Håller med Ruben om allt utom att köra på Energy däck istället, vilka visat sig ha sämre egenskaper än andra däck. Mest Freude am fahren får din beemer med R-däck. Prova!/Gummigubben.
Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
Oftast när RFT diskuteras så nämner man även att "hur många ggr brukar man få punktering i genomsnitt? Ok, Men om vi skulle vända på det, hur många gånger brukar Du krocka men säkerhetsbälte använder vi trots att det är obekvämt.

Beautiful Münich Woman
BMW
Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
Varför ska jag tänka efter, båda ska fylla en funktion, alltså säkerhet. Trots obekvämhet.

Tänk efter lite själv (säkerhet vs bekvämhet)! :)

Beautiful Münich Woman
BMW
Sa
519
Salesman
330e Touring -21
325 E90 -05
2002-71

Porsche 993 -94
Måste tillstå att RFT däcken på Dieseltraktorn (Conti) är väsentligt mycket bättre än vad dom var på 325.an (Pirelli). Dom kanske har blivit bättre med åren? Jag tycker inte att jag har någon olägenhet av Contidäcken idag. Sedan kommer jag iofs inte att köpa nya RFT när dessa är slut.

/Mats
16.549
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Eftersom asfalten i sydeuropa är så mycket bättre tror jag att kritiken mot RFT främst kommer från nordiskt håll. Med tanke på hur lite bilar som säljs här uppe så struntar BMW sannolikt högaktningsfullt i den kritiken.

Är du redan användare? Logga in i menyn.