|
|
|
|---|---|
| Som rubriken, jag har en 330ci, har försökt koppla ur DSC men det går inte, hur gör man, vad kan vara fel? | |
|
Kanske ett dumt svar men har du provat hålla in knappen i ett par sekunder? Mattias |
|
| inget dumt svar, men jo det har jag. Det lyser en varningslampa, förra ägaren sa att det var en sensor till lufttrycket i däcken, kan det ha med det att göra? | |
|
Vad är det för varningslampa som lyser? DSC-varning eller är det Däcktryckskontrollen som varnar? // Daniel |
|
| Om en lampa lyser som det står dsc på så bör den vara urkopplad, så är det väl med antisladd, eller? | |
|
Däcktryckskontrollen som lyser. DSC lampan blinkar vid början till sladd, blinkar alltså när den jobbar. Men jag får den aldrig till att LYSA |
|
|
Symanteq: Skulle inte tro att däcktryckskontrollen påverkar DSC:n, men för säkerhetsskull så testa att pumpa alla däcken till rätt lufttryck. Sätt sedan tändningen i radioläget och håll in RDC-knappen i 5 sek (tror jag det är), och se om Däcktryckskontroll-lampan slocknar. // Daniel |
|
|
Förra ägaren sa att denna sensorn var paj om jag inte mins fel. Vet inte vad en ny sådan kostar, kan ju vara ett elfel oxå.? |
|
| Oavsett däcktryck ska du kunna koppla ur DSC genom att hålla den knappen inne tills DSC-lapmapn lyser vilket indikerar att den är urkopplad. | |
|
Nu när jag skulle köra in bilen till garaget så satt jag och drog lite på ljusknappen. Helt plötsligt började lampan lysa! Det visade sig till slut att jag kunde stänga av och på DSC systemet, men endast vid släckt ljus. När jag startar så släcks lampan, ibland fortsätter den lysa. Hel sjukt! Jag la märke till att när jag tryckte på DST så "lös" alla andra knappar (rullgardinen, stolvärmarna, RTC) Ska det vara så? Bilen är importerad, förra ägaren sa att han hade lämnat in bilen så att verkstaden kunde reglera så att ljusen stängs av automatiskt. Jag misstänker att det kan ha med justeringen att göra? Vad tror ni? |
|
|
Känns som det är någon som kopplat rejält fel...Funkar dom andra knapparna på mittkonsolen, t ex rullgardinen och stolvärmen? ___ //Ulf |
|
| Japp, dom funkar | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.