AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.286

Varför är e36 fortfarande så dyra?!

Har haft både 325 å 328 e36 karossen får ett antal år sedan.
Är nu inne på att skaffa en igen å ha som andra bil då bmw 840:n behöver återhämta sig lite =)

Fast när jag tittar runt lite på priserna så ligger dem på samma nivå som när jag sålde mina!! Hur kan det komma sig??

Är ute efter en 325 el 328 med m-paket utan att säljarna begär fantasipriser! Så har någon en över så hojta till =)
Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
Utbudet tunnar ut med åren, och dom som fortfarande är i fint skick och inte gått allt för många mil värderas rätt så högt (eftertraktade)
Sen att många annonsörer begär helt otroliga fantasipriser är en helt annan sak.

Håller själv rätt bra koll på blocket och tycker ofta dom har bilarna jag anser som överpriser ligger kvar rätt länge, och det dröjer inte länge innan den "röda pilen" kommer upp.
Finns nog utrymme för prutning på ganska många bilar i dagsläget...
Jag letar också efter en 323/328 sedan eller coupé. finns många med få mil på mätarn men om dem stämmer vet man inte.
vågar man köpa en e36 som gått över 25k?
Mh
253
Mharcus
525i Touring -01
Bmw brukar i regel hålla riktigt bra, att köpa en med 25k på mätarn är nog inga problem.

Kolla begagnatguiden, det gjorde jag.
köpte min 325 me några småskavanker för 20 000:- med 24 000mil på mätarn. det mesta har varit lätt fixat o den går som tåget!

kolla upp historiken hos bilprovningen. jättelätt att kolla upp en bil, bara skicka iväg ett mail me regnr, så brukar dom skicka en drös me pdf-filer me gamla besiktningsdokument
Visa användare
1.556
mixim
325 Coupé -94
beemer, har absolut sett samma trend. Och ja de fina exemplaren ÄR sällsynta! En svart E36 Coupe med M-Paket under 18.000 mil kommer inte ofta på blocket. Därför kan säljarna fläska på priserna för dem vet att efterfrågan finns!

Jab poängterade ut detta i en tidigare tråd men fick skit för det :D
Länk

Finanskris eller inte, det är ju säkrare att ha pengarna i form av en E36 coupé än på banken :)

Länk

//MVH

Länk

Denna ser riktigt fräsch ut.

här är en som är lite billigare

Länk
Visa användare
1.556
mixim
325 Coupé -94
Ja men en är 323 och andra har tyvärr rullat ganska mycket (säkert fin ändå)

Visa användare
1.556
mixim
325 Coupé -94
Tänkte vad det gäller prisdiskussionen, annars ser bilarna fina ut vad det gäller ett eventuellt köp för beemer.

men 323 går ju nästan lika bra som en 328 =)
jag letar efter en med få ägare, om det är 323,325 eller 328 spelar inte så stor roll tycker jag.
sorry för dubbelpost men här är en till 328 med m-paket.

Länk
Visa användare
1.556
mixim
325 Coupé -94
Haha sorry för OT.
Tycker 323 går nästan bra som 325, men 328an skjuter på bättre =)

In
224
Indigo
Bmw 535ia-96
angånde att 323an nästan är lika snabb som 328 kan jag inte riktigt hålla med om. jag har en 323a och min far en 328cab, han har mycket bättre tryck/skjut än 323an dock har jag automat, men det är ju inga enorma skilnader skulle jag säga men bättre tryck tycker jag att det är.
mvh

//stoffe
M3
380
M3Crille
328 Coupé -97 (Turbobygge)
Milen på en välskött E36 som e servad osv e ingenting o va rädd för! Haft 2 olika o nu senast en 328 touring me snart 30k på mätaren som går nästan overkligt mjukt o fint i allt efter så många mil! Förvisso servad o skött enl bok men man kan inte annat än imponeras av kvalitén! :D Drar ingen olja o går lätt o ledigt under litern blandad körning!
Härligt med så många svar över natten!
Har sett både 323 å 328;an på blocket å visst ser dem fina ut, men ingen som jag känner att jag ens är sugen att åka och kolla på. Sen är det så att om man får lägga 40.000 på en bmw från mitten av 90-talet som gått 20´mil så behåller jag min Alfa 156 v6-01 som gått 8000 mil. De kostar nästan lika mycket men Alfan e helt klart en modernare bil.

Fast avsaknaden från en rak 6a i fronten har gjort sig påmind och det går inte många minuter om dagen utan att jag känner att jag bara måste ha en igen!!

Det måste helt enkelt bli vår på riktigt så 840;n kan tas i bruk, dock är det ju en v8.a i den =)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.