|
|
|
|---|---|
|
Ungefär hur mycket skiljer sig olika BMW i försäkringskostnader? Jag vill främst jämföra 120d med 130i, men även vad de kostar i förhållande till en Z4 3,0 och 520d Bilarna kan vara ca 2-3 år Är ngn expert så är jag 27 år och bor i villa med carport i utkanten av 100000-stad =) | |
|
Ring ett FSB =) |
|
| Det är ju bara leta på blocket, regnr till följande bilar du är intresserad av sedan går du lämpligen in på något bolags hemsida och kollar upp vad det kostar. Det blir din hemläxa. | |
|
mixim - anledningen att jag konsulterade forum på nätet var ju att slippa ringa försäkringsbolag... tänk vad smidigt om man var ledig på dagarna... jonas - det funkar ju inte om man inte har en försäkring redan.. Min bil står idag på min firma! |
|
|
Ta en bil från blocket som är så lik din det bara går, testa sen olika bolag på deras hemsidor. I regel är det väl Aktsam och Vesta som brukar vara billigast, men jag har även sett att några har fått bra priser hos BMW Original. Tyvärr så kan ingen göra jobbet åt dig då priset du får baserar på många olika faktorer, inte ens säkert att din granne hade fått samma pris om han haft samma bil och bolag. |
|
|
Och tänk på att många bolag ger rabatter om man har flera försäkringar hos dom tex hemförsäkring. Är man med i nån fackförening kan man få rabatt, tex hos Folksam. Frugan kan ha lägre premie än vad du själv får. Medlemmar i BMW Club Schweden får 10% hos BMW Originalförs osv osv. Så det är väääääldigt individuellt vad man får betala. Sen finns ju insplanet, men dom har inte med alla bolag i sina jämförelser. __ Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta! |
|
|
Prova "jämför bilförsäkring" Compricer. Länk Du hittar den långt ner i den vänsta menyn Alla bolag är inte med, och du behöver ett regnr. Jag fick den billigaste träffen på Trygg-Hansa, en 320Ci Cab -06. 4 500 helförsäkring helår. BMW orginalförsäkringar ville ha 6 350:- Jag ringde Vesta och fick 3 800:- för samma försäkring. Ingen aning om det ena bolaget är bättre eller sämre då jag under mer än 25 år aldrig behövt utnyttja något, men enligt vänner så skall Folksam vara extra jobbiga vid skada. \Matsh |
|
|
Marcus: som det skrivs ovan är det ingen som ge dig några bra siffror eftersom det här högst individuellt med försäkringar. Själv bodde jag i lägenhet i en mellanstor stad och hade ett av de billigaste alternativen (BMW Originalförsäkring). Flyttade sedan till villa (m garage) i en mindre ort 17km bort och försäkringspremien sjönk bara med några hundralappar. Kollade då runt igen och plötsligt var ett av bolagen som varit dyrt i den större orten jättebilligt i den mindre och jag kunde sänka premien med 2-3000kr per bil. Det funkar visst att söka på nätet för att gå en bra uppfattning om vad priserna ligger på för de olika modellerna. Hitta regnr på Blocket för motsvarande bilar och det måste vara sv-sålda. Surfa in på de olika försäkringsbolagens hemsidor och knappa in personnr, regnummer och lite annan data så får du priserna direkt. ___ //Ulf |
|
|
Jag är med nu... sist jag provade att söka försäkringar (minst två år sedan) så fick jag inte fram några priser.. för att svara på min egen fråga fall ngn annan är intresserad så verkar 130i och 120d kosta ungefär lika mycket att helförsäkra för min del, medan en z4 eller en 530i kostar ca 40% mer... |
|
|
Kolla med Vesta. Det var nästan halva priset för min del upp till nästa bolag. Kör numera med både bil- och hemförsäkring där och får då lite extra rabatt. Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.