AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
2.032

Importera bil från Tyskland

Vill gärna importera en bil från Tysklan och funderar på att importera en 7-serie Diesel.<
Undrar om ngn har lite erfarenhet om denna modell?

Sen tänker jag även på Audi A8 och Range Rover.

På mobile.de så skriver de ut 2 priser grosspris och net pris. Vad är priset som gäller?

Mvh. En okunnig
ST
2.827
STEPHAN
Alpina B10 BiTurbo -06
BMW M5 -91
BMW M3 -97
Det dyrare priset är inkl. moms vilket är det du ska betala.
Sen bör du läsa importguiden som finns i vänstra kolumnen + söka på "740D" eller "diesel" i 7-serie-delen så hittar du en hel del att läsa. Lycka till!

M V H
Stephan

Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
Billigare att köpa bil i Sverige nu än i Tyskland, inte minst med tanke på hur hög €'n ligger nu.

Beautiful Münich Woman
BMW
we
2.310
weeeman
X5 4,4 -01
740D står rätt högt i Sverige eftersom utbudet är minimalt mot det som finns i Tyskland

______

Har kollat runt lite och uteslutit Range Rovern..
Är alldeles för dyr i drift och risken med driftfel lockar inte.

Står nu mellan Audi A8 3.0 diesel, 4.0 diesel eller 4.2 bensin
Och BMW 730D, 740D samt 735 och 745 bensin.

Det viktiga för mig är driftsäkerheten och att den är hyfsat billig i drift. kör mestadels landsväg (5 mil om dagen) Har hört att Idriven kan vara lite trixig i en del tillfällen?

cl
9
clara
730d 06, X5 3,0d 2005
Har haft 730d 2006 facelift. Toppenbil, låg bränsleförbrukning, hade den i 1,5 år inga reparationer , 1 service vid ca 3000 mil a 3200 kronor.
Tyckte 3,0 var fullt tillräcklig
Har efter att kollat upp utgifter och alla kostnader valt att införskaffa en svensksåld BMW 525 iA -04. Den var billigare i skatt, försäkring och alla runt om kostnader. Särskilt för en fattig student.
Den hade bara en ägare som var en äldre pensionär och har det mesta i utrustning.
Är extremt nöjd och glad nu när jag fått min första bil=)
Jo
1.561
Johan_S
520d xdrive touring -15
"fattig student" - allt är tydligen relativt =)

För alla studenters skull, ställ inte upp i intervjuer om att studiestödet är för litet ;)

---
Min bil: Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.