|
|
|
|---|---|
|
Jag ska montera mina sidokjolar idag. Först hade jag hört att överkanten skulle limmas fast men allt ska visst klickas fast med clips. Frågan är bara vilken dimension jag ska ha på borren? Den tyska manualen innehåller ju bara en massa dravel om hur bra kjolen är "in action". MVH KJELL | |
| Kjell: Du läste mitt svar på ditt tidigare inlägg om sidokjolarna? Mått på borr vet jag ej men jag beskrev lite allmänt om dessa kjolar. | |
| Jag borrade alldrig det räckte med dom skruvarna där nere och lite silicon.... det blev skit bra. | |
|
Jag har för mig att det var 8 mm borr till sidorna och 6 mm till bakre hjulhusen. Kolla genom att ta pluggen som ska sitta i hålen och jämför med borren. Det är viktigt att du inte använder för stor borr utan testa med den mindre och borra upp större om du känner dig osäker. Mvh Rickard |
|
|
Det man inte har i huvudet brukar sitta i kroppen... Jag glömde att man skulle borra underifrån också, så det får bli silvertejp över hålen på sidorna tills jag fått upp bilen på en lift :-) |
|
6suryoye |
Går det lika bra o borra utan mall eller använde ni mall? |
|
Jag använde mall, tror mallen kostade ca: 250 - 300 på BMW. Väl använda pengar. |
|
6suryoye |
E det ngn här som har mallen och som har tid o hjälpa mig med markeringen..tar ca 30s ska bara markera var hålen ska sitta sen köra iväg så slipper jag köpa mallen ska vara ngn som bor nära södetälje.......jag vet att jag klarar av utan mall men det underlättar med mall. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.