AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
695

Återkommande tändproblem 320 e46

ol
1
olson
320ia -99
Har en BMW 320i e46 -99 med återkommande tändproblem? Hade tidigare problem med att bilen misstände på ett par cylindrar, hackade runt 2000varv, höga växlar när den blev varm. Problemet blev större och större och körde diagnos på bilen. Misständning på 1,3,6cyl. Bytte tändstift och problemet försvann som väntat då de gamla stiften var helt slut.

Nu har jag kört ca150mil sen jag bytte stift och nu har problemet börjat igen fast inte riktigt likadant. Tidigare gick bilen upp till arbetstemp redan efter en km. Men nu dröjer det ganska så lång tid innan den ens går över den blå intervallen på mätaren. Kollade kylarvätskan och det var under min-nivå med någon dl. Har nu fyllt på kylarvätskan men problemet kvarstår. Det tar flera kilometer innan den går upp i arbetstemp och bilen hackar vid 2000rpm när den blir varm, även ibland som kall.

Tändstiften är som sagt bytta och ser fortf. ut som nya.
Tändhattarna ser likadana ut som när jag bytte stiften och om de gick sönder vid stiftbyte borde felet uppstått direkt? Har ej kört diagnos.

Har läst runt lite här på forumet och hittat liknande fel men ingen konkret lösning på detta. Har som plan att sälja bilen snarast och vill åtgärda detta så snart som möjligt så är tacksam för snabba och utförliga svar.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.