|
|
|
|---|---|
|
Hej på Er! Jag ska snart till att installera ett nytt framsystem (Magnat Xtrema 213) på E39:an. Nu undrar jag om man ska koppla det över medföljande delningsfilter, eller sitter det redan nåt hyfsat original filter monterat i Bumsen? Om inte, Har nån nåt förslag på nåt bra ställe att Montera Xtrema-filtren? Jag har f.n. simplast tänkbara stereo "reverse kassett" och inget slutsteg, men det ska uppdateras så småningom.(funderar på DLS-steg med högnivåingång) Detta är mitt första inlägg här, så jag hoppas på att nybörjarturen ger mig många bra svar. | |
|
Hej, jag har monterat exakt likadan i min. Det va lite små bökigt eftersom hägtlaren är aningen djupare än va original högtalren är, men det gick! Delningsfiltret fick plats i "dörrlådan". Mycke klarare o bättre ljud, men det kan ju klart bli bättre, djupbasen saknas tex. Jag kör med BMW's enkel CD och stora radiodelen. Good luck! MVH /Mr.C |
|
|
Tack så hemskt mycket! Med dörrlådan, menar du då inuti själva dörren. Kul att höra att det blev bra. Jag hade nämligen en fundering på att i värsta fall kanske man kunde lägga filtren i förvaringsfacken på dörrsidan, jag trod det går att tråckla in kabeln där. Men får dom plats i dörren så är ju det kanon! "Lite småbökigt" skrev du, men det krävdes inga större ingrepp i lådan eller? Ha en kul Helg! |
|
|
Hej, filtret får precis plats innanför högtalaren. Jag tror du kommer att få dom på plats! |
|
|
Bugar och niger.Tack ska du ha! Ska börja riva i det i morgon, det ska bli skönt med lite bättre ljud. Åkte i en Volvo S60 med original ljudsystem idag, den hade betydligt vassare ljud än min käre bumse, och så kan det ju inte få va! :) MVH Michael T |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.