|
|
|
|---|---|
|
Tjena! Jag vill mest pejla lite vad ni tycker om en sak. Jag handlade för någon vecka sedan min 545i -04 touring av en tysk auktoriserad bmw-handlare. När jag kom hem med bilen så upptäckte jag att bagage-rullgardinen saknas. Jag har köpt bilen osedd och skrivit kontrakt via e-mail och fax. I kontraktet står inte att någonting saknas, säljaren har inte heller muntligen uplyst mig om att något saknas. Eftersom jag har handlat bilen osedd så litar jag ju på att alla fel med bilen meddelas till mig skriftligen eller muntligen. I övrigt är bilen kanon och alla fel som jag har hittat på den har också säljaren upplyst mig om. Nu undrar jag bara vad ni tycker om saken. Borde säljaren ordna en gardin till mig, eller borde jag ha gjort något annorlunda? Borde man förvänta sig av en tysk auktoriserad bmw-handlare att han fixar detta? / Jens | |
|
Köpte en X3:a för ett par år sedan från Aukt Bmw handlare och upptäckte när den kom hem på transport att "skidpåsen" som ingick i utr.listan saknades. Informerade säljaren om detta och fick lite oljor mm som kompensation(behövde inte skidpåsen). Att jag sedan efter ett halvår när jag skulle ladda batteriet upptäckter att där ligger skidpåsen oanvänd vara bara ett +. Mvh |
|
|
Insynsskydd är nog inte standard, iaf inte på äldre BMW. ///Micke Min cabrio Länk |
|
|
Jag tror nog att det är standard på Touring modellerna, det är ju insynsskyddet som man "vänder" på för att få lastförskjutningsnätet när man har fällt sätena. Mvh/ Niclas |
|
|
Har haft 4 touring varav 3 importerade och har alltid haft insynsskydd aldrig sett någon utan hos bilhandlare i Sverige eller i Tyskland så det är iallafall mig vetandes orginal Mvh Thom 525 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.