|
|
|
|---|---|
|
Tjenixen allesammans. Min 540ia -98 är väldigt svårstartad, speciellt när det är lite fuktigt ute. har snokat runt lite och hittat några tips. skulle vilja veta lite mer om hur just M62:an beter sig om något av dessa skulle pajja. 1. LMM, kan man dra ur kontakten och få den att gå på standrad-parametrar eller dör den av då? 2. Kam- eller vevaxellägesgivare, sitter det någon sådan på denna motor, har kikat på RealOEM men inte hittat någon, 320:n jag hade betedde sig nästan lika dant då kamlägesgivaren var paj. 3. Katalysatorerna, kan det vara så att dessa är igentäppta? 4. tändstiften, eller kan det vara så att dom är slut. har hört att dom bör bytas väldigt ofta om man kör lite hårdare körning? har även en känsla att den inte riktigt går som den ska när man accelererar och om man varvar upp den å släpper å varvar igen innan den gått ner helt och sedan släpper av så smattrar det bra. Är väldigt tacksam för svar =) Mvh Fredrik | |
|
En äldre modell av prestandabil som säkert körts hårt, kan vara tusen saker allt från dåliga tändkablar till äppelskrutt i avgassystemet. Bästa tipset jag kan ge dig är att ta kontakt med Per Larsson Bil och Motorteknik i Huddinge. En av landets absolut bästa BMW mekkar. länk till hans hemsida: Länk Robban |
|
|
Tycker att ditt svar var helt onödigt, känns som du skulle ha tänkt efter innan du svarade. Iaf så visade det sig att det var ett tändstift som var knäckt pga att den innre ventilkåpspackningen på ena sidan läkt lite och det hade blivit lite olja nere i tändsstifshålet och orsakat överslag. Nån som har några bra tips på hur man ska rengöra kanister-ventilen(eller vad den nu heter, den silvriga solenoid-ventilen på främre delen av insuget ovanför spjället!?) och något bra medel och tips för att rengöra LMM:en? Mvh Fredrik |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.