|
|
|
|---|---|
|
Jag funderar, efter att ha läst om trimchip lite grann att eventuellt inköpa ett till min 740. Är det någon som har erfarenhet av trimchip? Det sägs ju att man ska kunna spara bensin upp till 15% och om man gör det så kan det löna sig efter ett tag att sätta på ett sådant. Är det någon som har erfarenhet av företaget ITSFUN.nu? Länk De säger på sin hemsida: "När man chippar sänks bränsleförbrukningen med 5-15% beroende på motor, detta gäller både diesel och bensinmotorer. När man chiptrimmar leder det dessutom till lägre bränsleförbrukning, lägre koldioxidutsläpp, förbättrad förbränning och mindre utsläpp av miljö- och hälsoskadliga ämnen. Chippet ändrar bl a insprutnings-mappen och ökar turbotrycket. Detta innebär att motorn blir effektivare som sedan resulterar i ökat antal hästkrafter, bättre vridmoment samt minskad bränsleförbrukning" vore kul om någon vet något mer eller har erfarenhet om detta.. Roggen | |
|
Jag chippade min förra 525:a hos dom och blev nöjd med resultatet. 15% vet jag inte men nog märktes en liten skillnad i bränsleförbrukning. Men det är ingen garanti att du får det, då det har mycket att göra med vilken kondition motorn är i.. Gångkulturen i motorn ändrades en aning och den drog jämnare genom registret. Märkte också att den blev något starkare i mellanregistret än tidigare. Nu är det olika motorkaraktärer på din V8 och en M50 men jag gissar på att det kommer märkas ändå. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.