|
|
|
|---|---|
axelsson |
tjena min katalysator på gamla bettan (bmw 525 -94) började skrammla så jag sågade upp den och slängde ut allt, sen svetsade jag igen den. ska besikta nästa vecka och har planer på att tanka etanol och köra igenom den. Frågan är hur reagerar besiktningssnubben på att katten har en svets sträng likt ett "L" på hela undersidan? kommer han kanske misstänka vad som försegår? hahah... //axelsson !! e30 !! |
|
Byt katt, Värdena lär nog bli åt skogen än då. Vad jag inte kan förstå är dock varför du kapade upp den på undersidan för? :) __ /Chrille |
|
| Bilprovningen lär inte bry sig om en svetsfog på katalysatorn, men det finns inte en chans i världen att du får godkända avgasvärden utan kat...... etanolen hjälper dig inte. | |
|
Har en bekant som fått tvåa hos sbp då katten var svetsad rakt över. Dom trodde att vi rensat katten. Tyckte dom inte om. // Roger |
|
axelsson |
pjahh för er som tror att avgasvärderna.... värderna låg just över toleransen med vanlig 95.. så etanol borde göra susens!! =) elbing: hmm okej, jobbigt alltså... ja får slipa till lite o spraya den med svart värmebeständig typ... tack för svar! !! e30 !! |
|
Körde in en 325 som vi bytt motor på, med helt kassa avgasvärden, men med 2/3 etanol och resten bensin var det inga problem, så det kan nog funka med etanol. Vet även andra som gjort det. BMW CS #5206 |
|
|
En frisk motor kommer genom även utan kat. Men en svetsad katlysator kan ge en tvåa om de är uppmärksamma och tänker på det. Blir som för elbing. ///BMW - Was sonst! |
|
axelsson |
haha vad härligt.. då blir det att slipa lite och kanske sätta en "värmeplåt" över. tack för svar! |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.