AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
826

Vanosproblem på M52TU, M54? Vanligt?

Läste lite på Bimmerfest då jag har upplever att min 528 har en något konstig tomgång ibland. Den är jämn men ibland dippar den till några hundra RPM i 2 sekunder för att sen återgå till normalläget. Bilen går som den ska i övrigt.

Har läst att folk har haft samma problem här på AP men inte riktigt kommit fram till vad som kan vara bekymret. Nu såg jag denna Länk som beskriver vad som är felet och hur man åtgärdar det. Är det någon här som har gjort det? Enligt länken åker vi alla med ovannämnda motorfamilj runt med fel på vanossystemet.

Mig veterligen har jag aldrig läst om en rasad dubbelvanosenhet på en icke-M bil?
bu
26
budda1
F20 118dA
Jeg har gjort det på en 99mod.M52tu det trengtes og den ble en god del piggere.Skal snart gjøre dette på 05 mod M54 motor.Oringene blir helt harde og kan ikke teete for oljetrykk dermed fungerer ikke vanos slik den skal.
Jag har bytt dessa tätningar på min M54 när den hade gått ungefär 12000 mil. På min gjorde det ingen skillnad alls, men jag hade inte problemet med droppande tomgång heller. Har man det problemet så låter det ju på andra forum som att tätningarna fixar det.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.