|
|
|
|---|---|
|
Ett skojigt fenomen. Åkte häromdagen hem från jobbet då blinkersarna hel plötsligt slutade fungera. Både varningsblinkers samt färdblinkers. Kollade säkringarna då var säkring nr 6 bränd (varningsblinkers). Bytte den och då fungerar endast höger sida. Jag hade bara några dagar innan bytt vänster framblinkers lampa och började fundera på om det är något samband. När jag håller på och skall byta framblinkers-lampan igen så skriker det liksom till lite grann i elektronikboxen (eller vart det nu kom ifrån) O vips börjar vänster sida att fungera. (Jag hade på varningsblinkersen medans jag bytte) Skumt tänkte jag. Jag fortsatte att byta och allt var frid o fröjd till jag hör samma ljud igen. En sorts skrikande ljud. Eller som när en elektonikbox tänker :-) Sedan fungerar inte vänster sida :-(. Jag har även larm i bilen. Ett eftermonterad DEFA larm. Alla lampor fungerar när man låser samt låser upp. Men med varningsblinkers samt med färdriktningsblinkersen (om man kallar den för set) Så går endast höger sida. Någon som kan tänkas veta vad det kan vara? Har monterat ner ratten o kolla vid blinkararmen. Vet dock inte riktigt vad man skall kolla efter Tacksam fö rsvar. /U | |
|
Hade en 735 tidigare som blinkersreläet pajade på, kolla i "stora" säkringsboxen i ena hörnet av motorrummet - om ett av reläerna är svart och har en udda spetsig form (som gör den svår att dra ut) så är det antagligen den som pajat. Mvh |
|
|
Jepp har kollat det reläet skall jag tillägga. Ett avlångt relä som sitter i säkringsboxen, är det det du menar? eller vad menar du med "stora" säkringsboxen? Det reläet klickar så fint så när den högra blinkersen är igång. de kan vara möjligt att det är trasigt. Men skulle verkligen den högra sidan fungera då? |
|
| jepp det kan vara trasigt. jag bytte mitt relä precis idag. ena spolen inne i relät hade böjt till sig och fastnat, därför fungerade endast den ena sidan. Känn på relät när du drar i blinkersspaken ifall du känner någonting småklickande, då kan du ha samma fel som jag hade. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.