|
|
|
|---|---|
|
I tisdags körde jag bilen och den gick hur fint som hest, men igår när försökte jag starta bilen händer ingenting. Inget klickar eller låter och kombiintsrumentet lyser svagt, så jag antar att det är batteriet som är kass, men har inte tid att grejja med det igår, så jag tog den andra 7an. Idag försökte jag starta bilen med startkablar och då hör man hur, vad antar är, solenoiden hammrar på, men inte ett spår av att motorn ska dra igång. När man vrider tillbaka nyckeln till avstängt, så plingar varningstexten upp med Motornot program. När jag tittar på motoroljan på stickan så ser det plötsligt ut som att det är för mycket olja i motorn eftersom det är kladdigt ca en centimeter över översta strecket på stickan. Detta trots att bilen är servad på BMW och dessutom M-testades för ett par veckor sen och jag har minsann inte hällt i nån ny olja. Batteriet ska vara nybytt enligt förra ägaren (max inom de 3-4 senaste månaderna) Bilen är min 728iA -98 facelift med M52TU motorn. Är det någon som har förslag på vad problemet kan vara och hur jag ska göra? | |
|
Nu var jag ute och bytte batteri mellan bilarna och då startade bilen som den ska! Dessutom verkar bilen ladda som den ska när den är igång (vi mätte med en multimeter), så det måste vara någon eltjuv av något slag som drar ur den när den får stå lite. Vilka kända eltjuvar finns det i E38orna? Var ska jag börja titta/mäta? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.