|
|
|
|---|---|
|
Hej är det någon som vet vad det kan vara för fel på mitt centralås! Förra sommaren så funkade det nästan perfekt men nu har det blivit sämre. Problemet är att det inte vill låsa (spelar ingen roll vilken dörr jag låser ifrån) men låsa upp går ifrån alla dörrarna inklusive bakluckan... Snälla hjälp innan det kommer någon liten snorunge och slänger socker i tanken eller att jag får ryckskott av att böja mig till baksätet varenda gång jag ska låsa bilen!!! | |
|
Har samma problem passagerar dörren vill inte låsa sig. Vad man ska göra, (som inte funka på min) är att stänga alla dörrar och låsa från passagerarsidan sedan låsa upp i från förarsidan. Då ska man tydligen synca låsen, man kan behöva göra det flera ggr. Men som sagt jag har testat och det funkade inte på min (E32 750). |
|
| Men det går ju inte eftersom jag inte kan låsa med hjälp av central låset!! | |
|
Oki.. då blir det å plocka isär och felsöka. Själv ska jag göra det i helgen. Kan ju också va något med avkännarna som känner om dörren är stängd, men det är ju inte troligt efter som det inte fungerar på någon dörr. |
|
|
det med att dörren inte skulle vara stängd är iaf fel jag kan låsa med dörrar både öppna å stängda! skulle tro att det har någe med nån styrenhet att göra iom att det är alla dörrar det handlar om, H/Pasi Länk Turbo är diesel förunnat!!!!!! |
|
| Hej grabbar typiska problem som ni beskriver är ofta svarta boxen till vä under baksätet, den styr samtliga el-hissar/taklucka, vindrutetorkare, central-lås.Testa ock ta ur den spraya 5-56 på boxens kontakter,ock sätt i igen. Om inte det hjälper, ta isär den svarta boxen ( väldigt lätt ) ock kontrollera samtliga solenoider (12 st små el-lindningar ), det ska sitta små fjädrar mellan den lilla brytar-bryggan ock lindnings-chassit ( dom brukar rosta av ell gå sönder ), om fjädern är trasig tillverka en ny liten fjäder av fjädern i en kulspetspenna. | |
|
ok tack för hjälpen... Ska genast springa ut och kolla Mvh Chrille |
|
|
Checka den svarta boxen på min 750-88. Spraya alla kontakter och solenoider (med riktig elektronik spray som inte leder.. vilket 5-56 gör). Men det hjälpte inte. Har även plockat isär både förar- och passageraredörr för att justera centrallåset men det gjorde bara så att man fick låsa upp två ggr efter som den låser sig själv efter 2sec. Nu fungerar inte förarsidan heller.. så nu har jag två lås som är paj.. ideer? |
|
|
Jawen: Jag lettande under baksätet och det fanns ingen svartbox... däremot satt det en under ratten. plockade isär och fann en loppa på ett av kontakt bläcken till reläerna... avlägsnade loppan och vips.... nu funkar den.. Tack så mycket.. Nu är det bara kopplings problemet kvar --------------------------------- Drive It Like You Stole it --------------------------------- |
|
|
dr.wålm....Prova att ta isär boxen, ock titta på solenoiderna som jag rekomenderade till deejaywasp.Se tidigare inlägg. M.v.H JAWEN |
|
|
Det är det jag har gjort och dem såg bra ut. Men det är något annat som är fel, ska testa å byta motor i förardörrern. |
|
|
DR.wålm. Går det att trycka ner passagerardörrens knopp för hand??.Om motorn till den dörren är slut brukar det vara tvärstumt , om man försöker trycka för hand. Eftersom du säger att dom andra dörrarna fungerar så kan jag inte tänka mej något annat än att hö framdörr's motor har hamnat i halvläge d.v.s att den inte står helt indragen ell utdragen, eller är helt slut. Relativt billigt på skroten, typ 200kr. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.

