|
|
|
|---|---|
|
Ska åka och kolla på en 330ci imorgon. Vad ska jag tänka på bortsett från "begagnatguiden"? Små andra fel brukar ju upptäckas i efterhand, tänkte bryta den trenden nu! Vad står igentligen Insepction 1 för? | |
|
Årsmodell? Utrustning? M-packet? Beautiful Münich Woman BMW |
|
| 01 skinn inget mpaket | |
| Inspektion 1 är den lite mindre servicen.Inspektion 2 är den stora.Mellan dessa brukar det vara en olje-byte service.Är osäker på vad det är för intervall på en 330 E46. | |
| Tror att det är samma som på min 328, alltså intervallen är 2500 liter förbrukat bränsle. Och "service cykeln" ser ut som följande: oljeservice - inspection 1 - oljeservice - inspection 2 - oljeservice - o.s.v. | |
|
Men bilen är en 01'a, inte hela världen om du gör servicen själv istället för att lämna in den. Dock kan du åka till BMW och be få servicelampan nollställd igen. Beautiful Münich Woman BMW |
|
|
Nja! det är alltid värt några tior till att veta att bilen är servad på auktoriserad verkstad, kanske inte rent maskinellt men för mig anses det att bilen har kostats på att lämnas in på en verkstad där det är dokumenterad vetskap om vad som skall göras. Har man snålat in på den punkten så kan man snåla in på andra saker med. Det är min subjektiva åsikt! |
|
| Blev det något köp? Vilken bil kikade du på? | |
|
Hej alla, tack för svar. Nu har jag begripit mig på dessa inspection´s. Jepp det blev en svart 330ci med röda skinnsportstolar, 20" sommarfälg med frächa pirelli däck, 17" vinter "fräscha fälgar och däck! Bilen har bra dokumentation en hel pärm med historik från både Sverige och Tyskland. Säljaren hade själv importerat bilen så bara en ägare! Alltid blanka papper:) Jag är med andra ord skitnöjd. Vilket vrid/acceleration! Planer nu e dock att slänga på ett M-paket. Bmw is the shit! |
|
|
Får man fråga vad du fick betala för den och hur många mil den gått? Funderar på att kränga min bil och undrar vad jag kan få för den... Verkar vara en riktigt trevlig färgkombo med svart bil och rött skinn... 20" låter helt enormt på e46...... ;) |
|
|
Hejsan, njaaa vet inte om jag vågar säga vad jag fick ge... Inget fullpris dock med tanke på att det inte är m-paket. Joo då färgkombon e riktigt najz. Jag är skit nöjd helt enkelt, denna bilen kom in dagen innan jag skulle åkt och köpt en annan i gbg med halvskin, inget m-paket, inget märkvärdigt med andra ord. Nu slutade det med att jag fick betala ett lite högre pris med det var det lätt värt. Vad har du för utrustning på din då? mil osv. Ingen bil är ju den andre lik. Säljaren sa dock att det inte hade ringt någon. lite chockerande faktist, men vilken bil är lättsåld idag? |
|
|
Min bil har inget m-tech II, har inte heller navi, xenon eller däcktryckssensorer, annars har den det mesta. Elstyrda sportstolar i svart skinn, H/K ljud, manuell, elstyrd taklucka, klimat, pdc osv. Bilen är topazblå, gått 8600 mil och är i grymt bra skick. Finns ett stenskott på huven, annars är den mint. Ska jag sälja den kommer annonspriset hamna på runt 129kkr. Jag räknar inte med att den blir såld första dagen... Håller på och velar om man ska skaffa e60/e90 eller behålla e46:an och handla m6 19" replikor, umnitza angel eyes och lite annat kul... Egentligen är e46:an roligare, men ekonomiskt sätt känns det bättre att byta upp sig. Hjärtat säger e46, hjärnan säger e90/e60... Grattis till nya bilen! Du får nog många trevliga mil med den! |
|
|
Låter som ett vettigt pris. Men kom ihåg, ju nyare bil, ju mera förlorar du i värdeminskning. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.