|
|
|
|---|---|
|
Det är inte omöjligt att jag blir en lycklig 750ial-ägare snart. Finns det nån som testat att modifiera avgassystemet på 750 för att få ett lite vassare ljud? Inte så det dånar utan bara lite vassare när man "drar på"!Har Ferrita nånting? Vågar knappt fråg. Har en känsla att det är en dödssynd att ens våga tänka den här tanken, men gjort é gjort! :D | |
| Tjena, på min 750 som jag köpte så är den sista dämparen bortagen o ersatt av 2 st raka rör istället. Dt blir väldigt fint/lagom ljupt muller utanför bilen. Men ändå riktigt tyst o behagligt inuti.. Dt kanske är en döds-synd för en del men inte för mig :) Sitter dt en 12 el en 8 så vill man juh framhäva dt underbara ljudet!! | |
| Kan tillägga att hade den sista dämparen forf suttit på min bil så hade den varit borta nu.. och att ljudet man får, är lika trevligt som att se en vacker tjej ha tajta kläder på sig :) | |
|
Går den genom besiktningen utan bakre ljuddämpare, eller måste man göra en sätta-tillbaka-ta-bort operation 1 gång per år? Mvh /FB |
|
| Nej.. dt går igenom, men dt måste vara tätt o ordentligt. Såå mycket låter dt inte utan den sista dämparen :) | |
|
Lennon> Kan tänka mig att det blir "ljuv musik"! Är det vanliga rör á la Biltema du använt och skarvat samman? Har hört att sista ljuddämparen brukar ge största motståndet. Tar man bort den borde det faktiskt bli en liten effekthöjning! |
|
| Ja, dt är vanliga rör.. Nu var dt inte jag som skarvat på min bil, men jag hade valt rostfria rör :) Sen finns dt rör överallt, jag har köpt på micro o mekonomen innan. Kolla upp dimensionen bara :) | |
| jeg har ferrita på min e32 750 låter bra | |
|
Peski> Ferrita är alltid bra grejer, rostfritt också vilket gör att det blir ett speciellt ljud antar jag!? :D Lennan> Hur anslöt du rören till mellersta ljuddämparen? Svetsade du på flänsar? Använde du 2,5 tum rör? Jag köpte en 750 -88 för drygt en vecka sen och funerar på att göra som du gjorde för att få lite vassare ljud. Men först måste jag byta en bussning fram. "Nöden är uppfinningarnas moder" |
|
| jag kjøpte ferrita komplett med mindre cattar ble bygd på ferrita i sverige detta kjøpte jeg begagnad fra en svensk bil som en her i norge hadde kjøpt så er mycke nøyd med ljuden måtte forlenge røren litt siden jag har en 750il | |
|
Någon effektökning värd att nämna blir det knappast av att endast byta slutdämparen på en sugmotor. På min 540 bytte jag ut sista ljuddämparen till fullflödes. Tyst och fint i kupén vid jämn gas och härligt ljud vid acceleration. Dovt muller vid tomgång, precis lagom för att göra M5 ägarna lite avis... :) |
|
| Tjena, dt var inte jag som gjorde dt på min bil.. utan va gjort av en annan ägare. Men på en audi jag hade då svetsa vi, men dt finns rör man kan sätta fast me klammer. Rostfritt vill jag ha bara för att dt inte ska bli ytrost på en gång. Jag kan titta imon hur dt ser ut under min bil.. | |
|
Hitta ett klipp på youtube, nu vet jag inte.. vad han har gjort, om dt är sportsystem el ba en dämpare som är borta!? Länk |
|
|
Fan vilken härlig resonans!!! :D "Nöden är uppfinningarnas moder" |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.