|
|
|
|---|---|
|
Ja har snart haft alla fel på min bil. Har haft den i 2 veckor! Nytt bytt kylare och ram och vevlager. Men nu vill den inte starta, startade och gick hur fint som hällst efter vev och ramlagers bytet. Men nu va jag och bytte olja och titta och lyssna och tvättade idag. Första gången starta han men hadde tappat all instrumentering så stängde av och sedan starta han och allt funkade. Sen startar den inte alls inte ett ljud. Provade att korta startmotorn då starta han hur fint som hällst. Och har börjat få gnugga för att han ska starta. Vad kan felet vara? Är det uppe i växel väljaren eller tändnings låset. Vart ska jag börja tacksam för alla svar. Mvh daniel | |
![]() 1.360 Bruksbil
Volvo V70 T5 Summum -05 Sommarbilar Ford Scorpio 2,9I GLX -94 Mercedes E55 AMG -06 Mercedes 500E -92 |
Beklagar alla problemen men på ditt namn antar jag du har en vit E38 och det är få förunnat :) |
| Ja jag har en vit. Och det är riktigt snyggt men vad spelar de för roll då den bara får stå i garaget.. Men hittar nog lösningen till slut! | |
![]() 1.360 Bruksbil
Volvo V70 T5 Summum -05 Sommarbilar Ford Scorpio 2,9I GLX -94 Mercedes E55 AMG -06 Mercedes 500E -92 |
Tror felet heter importbil ? Är det den vita med typ feta lite cromade 20" från norra sverige som låg ute på blocket för ett tag sedan? Den var riktigt snygg iaf :) Har du bilder någonstans kanske på garaget.org? |
|
Ja det är precis den bilen. nej där har jag inga bilder men finns på www.compello.se under bruks bilar. |
|
![]() 1.360 Bruksbil
Okej men var den defekt då du köpte eller lurade han dig? Vill minnas att den var ganska dyr och påkostad? |
| jag tycker då att han lurade mig. den fick aldrig gå så han vart genom varm sedan när jag stog på plan och lät bilen gå så kom ljudet som va vevlagrena. hade inte kört mer än 10 meter. fråga han om han kunde ta tillbaka bilen och han fick behålla 4 tusen. nej de gick inte sedan bar färden påväg hem så kom ungefär 10 mil så börja jag tycka att de va väldigt dålig värme då hade jag tappa en del vatten eftersom han hade fusk lagat kylaren och sedan har de bara varit mer och mer problem. men han skulle stå för 30% av kostnaderna på motorn skrev vi papper på så får väl se om han gör det då! | |
![]() 1.360 Bruksbil
Tråkigt när sånt inträffar :( Han lät dig alltså inte köra en provtur med den? Jag brukar kräva att bilen skall vara genomkall då jag kommer och tittar och sen kör jag en ordentlig sväng. Vissa tycker man är konstig. Men du visste om vevlagren när du köpte eftersom ni skrev papper eller? Hur långt har den gått? |
|
Nej det visste jag inte om hördes inte förnst den vart riktigt genom varm och det va på hans parkering medans jag satt och ringde efter försäkring! men gjort är gjort. och tror det är någon imobeliser eller hur fan de stavas som jävlas. har ström ifrån tändningslåset men inte vidare ner till start motorn! så ska väl ordna det imorn och sedan besikta sen ska den till lackeraren och fixa lite små saker! måla om båda trösklarna och en bakskärm. nya sommar däck beställda så snart är han som ny! |
|
![]() 1.360 Bruksbil
Okej det låter fint är ju helt klart värt att hålla en sån bil i gott skick, framförallt en vit som är sjukt ovanliga och säkerligen eftertraktade, Jag funderade på att "filma" min vit (taxifilm) skulle kosta mig ca 20.000:- helt sjukt dyrt för att ha bilen vit över en sommar hehe |
| Ja klart man ska hålla bilen i skick fast man har väl lessna innan man är klar så man säljer den eller nått.. Den har gått 24800 föresten. lådan renoverad 06 och feritta system någon gång samtidigt låter riktigt gött! | |
| ett relä som hade hängt sig! sånt letande efter ett sådant skit fel. ett relä under instrument brädan bara föja kablar så hittar man till slut, | |
| Blev så nyfiken på din bil, en vit E38 är ovanlig. Är det den här? Länk mycket fin | |
|
Kan du specifiera vart under instrumentbrädan??? //Thomas |
|
|
Japp den bilen är det! Ja om du följer den svart gula kabeln från tädnings låset som ger på ström när du vrider till starten. följ den kabeln så kommer du till ett orangt relä med fyra kablar i den svart gula en svart 2,5 kvadrats och sedan är det 2 st små en brun och en blå har jag för mig de va. sitter fast med en plast grej som man vrider fast i nått metall stag. på vänster sida om ratten så att säga hoppas att du förstår ungefär var jag menar. |
|
|
japp tack |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.